به گزارش ایرنا محمد رضایی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود:سال گذشته تربیت هزار مربی آمادگی جسمانی در دستور کار هیات ورزشی های همگانی استان قرار داشت که با برگزاری دوره های مرتبط 950 نفر در این خصوص آموزش دیدند.
رضایی اضافه کرد: در استان قزوین 250 سالن ورزشی وجود دارد که متقاضی حضور مربی آمادگی جسمانی هستند و با برگزاری دوره های آموزشی ضمن تامین مربی مورد نیاز برای کارآفرینی و اشتغالزایی نیز اقدام شده است.
این مسئول ورزشی افزود: بیش از 70 درصد فعالان ورزش های همگانی بانوان هستند به همین دلیل باید با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط برای تربیت مربی آمادگی جسمانی در بخش بانوان اقدام کرد.
رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین با اشاره به رشته های مختلف این هیات گفت: در این رشته ورزشی 27 کمیته متناظر با 49 زیرگروه فعال هستند که در بخش های مختلف ایروبیک و استپ، ورزش مادران و خانواده، ورزش در آب، تندرستی و حرکات اصلاحی، تغذیه ورزشی، ورزش ماهیگیری، پینت بال، ورزش های تفریحی و نمایش مهارت فردی و نمایشی، بازی های فکری، ورزش های طبیعی، پیلاتس، ورزش بزرگسالان، طناب زنی، یوگا ورزش کودکان، داژبال ،گردشگری ورزشی و ... فعالیت می کنند.
رضایی با اشاره به دستاوردهای مختلف این هیات در سال جاری، ادامه داد: درخشش در مسابقات کشوری استپ، کسب مقام قهرمانی بخش بانوان و آقایان در رشته یوگا، اعزام به مسابقات بروزن مرزی طناب زنی، درخشش در مسابقات کراس فیت و پله نوردی و برگزاری دوره رایگان تعالی اخلاقی برای مربیان به میزبانی قم از جمله دستاوردهای این هیات در سال جاری بوده است.
وی با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ پیاده روی خانوادگی در فروردین ماه سال جاری افزود: این رویداد با مشارکت بی نظیر 170 هزار نفر از شهروندان برگزار شد اما به دلیل نقص در تجیهزات و ابزار شمارش افراد از ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس بازماندیم.
این مسئول ورزشی اضافه کرد:امیدواریم در سال 98 این رویداد بزرگ را با حمایت های مسئولان ورزشی و اجرایی استان برگزار کرده و نام استان قزوین را به عنوان پایتخت پیاده روی ایران در کتاب گینس ثبت کنیم.
رضایی اضافه کرد: حرکت بر مدار برنامه و تقویم ورزشی از اولویت های این هیات ورزشی است و علاوه بر آن تلاش می کنیم 80 طرح سند تحول، تعالی و آینده نگاری فدراسیون ورزشهای همگانی را به مرحله اجرا برسانیم.
هیات ورزش های همگانی استان قزوین حدود 15 هزار بیمه شده رسمی دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.