در مراسمی با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پایگاه جدید اورژانس هوایی کشور در مرکز خدمات هواپیمایی ویژه قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عصر چهارشنبه در مراسمی با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، پیمان نامدار رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان و شفیعی فرماندار قزوین، پایگاه جدید اورژانس هوایی استان قزوین در محل مرکز خدمات ویژه هواپیمایی کشور افتتاح شد.

پایگاه اورژانس هوایی پیش از این در شهرستان آبیک مستقر بود که به دلیل وجود ریزگرد و شرایط نامساعد جوی معمولاً برخی مأموریت‌ها لغو می‌شد که با اختصاص محل جدید از این پس مأموریت‌های هوایی اورژانس با سرعت بیشتری در استان صورت می‌گیرد و خدمت رسانی هوایی به استان‌های همجوار هم تسهیل می‌شود.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور در مراسم افتتاح محل جدید اورژانس هوایی قزوین اظهار داشت: قزوین به عنوان استان معین با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در امدادهای هوایی هم نقش مهمی در نجات جان مصدومان و بیماران ایفا کند و در نجات جان مصدومان مؤثر باشد.

نجار افزود: در آستانه نوروز راه اندازی این پایگاه بسیار ضروری بود و این ظرفیت می‌تواند در مأموریت‌های امداد و نجات در سوانح استان و کشور مورد استفاده مطلوبی قرار گیرد.

در حال حاضر دو فروند بالگرد امدادی هلال احمر و اورژانس در پایگاه شرکت خدمات هواپیمایی ویژه قزوین مستقر شده و آماده انجام مأموریت‌های امدادی و پزشکی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.