بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با اجرای طرح ضربت کنترل موادغذایی، موفق به کشف و ضبط 600 کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در قالب طرح ضربتی یک روزه از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید کردند.

در جریان این بازدید، بازرسان موفق به کشف و ضبط 600 کیلوگرم مواد غذایی از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی شدند.

رضا اسدی کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: برای اجرای طرح ضربت کنترل مواد غذایی شهر آبیک، چهار اکیپ سه تا چهار نفره از بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در چهار منطقه شهر آبیک اعزام شدند.

وی افزود: بازرسان شبکه بهداشت در جریان اجرای طرح ضربت کنترل مواد غذایی شهر آبیک، موفق به کشف و ضبط 600 کیلوگرم موادغذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و فاقد مشخصات شدند.

این مسئول ادامه داد: موادغذایی کشف شده شامل انواع نوشیدنی‌ها، لبنیات، کمپوت، کنسرو، چیپس و پفک و دیگرمواد غذایی می‌شود.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبیک اضافه کرد: طرح ضربت کنترل مواد غذایی به صورت هدفمند و در فروشگاه‌های بزرگ که احتمال می‌دادیم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد وجود داشته باشد، اجرا شد.

اسدی خاطرنشان کرد: به مردم شهرستان آبیک توصیه می‌شود از خرید موادغذایی که بسته‌بندی سالم ندارد و فاقد مشخصات، تاریخ تولید و انقضا و همچنین پروانه ساخت است، خودداری کنند.

وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده موادغذایی تاریخ گذشته و فاسد می‌توانند موضوع را به متصدی مغازه یا فروشگاه اطلاع دهند و یا برای رسیدگی با سامانه شکایتی 190 تماس بگیرند.

این کارشناس مسئول افزود: مردم شهرستان آبیک در صورت قطع سامانه 190، می‌توانند شکایات خود را به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با شماره تلفن 32892558 مطرح و اعلام کنند.

اسدی ادامه داد: مردم باید بدانند که درجه یخچال‌های عادی باید  زیر 4 درجه باشد و فریزر هم باید منفی 18 درجه باشد تا مواد غذایی فاسد نشود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.