به گزارش ایرنا سیده حمیده زرآبادی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران قزوین که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس مدیریت بحران کشور در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: لایحه جامع مدیریت بحران پس از سال ها بلاتکلیفی امسال در مجلس تصویب شد که البته با توجه به ایرادات شورای نگهبان به مجلس بازگشته است و بررسی بندهای مورد اشکال آن سال آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد.
وی اضافه کرد:شاید زمانی فقط حوادثی مانند سیل و زلزله در گروه بحران ها قرار داشتند اما امروزه حوادث متنوع تری چون بحران آب، ریزگردها و آلودگی محیط زیست، پسماندها، فرونشست زمین و خشکسالی همه و همه تهدیدات اساسی برای سرزمین هستند و باید با یک نگاه صحیح تمهیدات لازم را برای مدیریت آنها اتخاذ کرد.
زرآبادی ادامه داد: قزوین از نظر موقعیت صنعتی، کشاورزی و جغرافیایی در سطح کشور منحصر به فرد است که همین موضوع، توجه به نیازها و مشکلات آن را ضروری تر می کند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک چهارم جمعیت کشور در تهران و البرز زندگی می کنند و در صورت کوچکترین اتفاقی، این استان قزوین است که باید به عنوان استان همجوار و معین آن برای کمک به بحران ورود کند.
زرآبادی افزود:در شرایطی که نیازهای خود قزوین به طور 100 درصد تامین نشده است نمی توان انتظار زیادی از نقش آفرینی گسترده استان در پوشش حوادث پایتخت داشت.
وی گفت: در حال حاضر داشته های این استان هنوز با استانداردها فاصله زیادی دارد و تامین امکانات مورد نیاز و به روز رسانی تجهیزات مدیریت بحران نیز از جمله وظائف دولت و مجلس است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.