به گزارش ایرنا، مسعود حق لطفی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: یک هزار و 300 هکتار بافت فرسوده در استان قزوین وجود دارد که 540 هکتار آن مربوط به شهر قزوین است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت قزوین در طرح جامع برای افق 1404 بالغ بر 550 هزار نفر دیده شده است و 45 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در منطقه وجود دارد دیگر نیازی به توسعه شهرهای استان احساس نمی شود.
این مسئول با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای احداث مسکن در سطح کشور گفت: دولت برای سال های 98 و 99 اتمام 500 هزار واحد و ساخت 400 هزار واحد مسکونی مشارکتی را تعهد کرده است که نقش موثری برای رفع دغدغه تامین مسکن در سطح کشور ایفا می کند.
این مسئول با اشاره به پیشرفت 80 درصدی طرح های مسکن مهر باقیمانده در کشور تصریح کرد: در استان قزوین بالغ بر یک‌ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که پرونده آنها تا پاییز سال آینده بسته می شود.
حق لطفی ادامه داد : از 400 هزار واحد مسکن جدید تعریف شده 200 هزار واحد در بخش گسترش شهرهای جدید کشور واقع در 12 استان کشور پیش‌بینی شده است که قزوین جزو این استان ها نیست.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: 100 هزار واحد مسکونی نیز در بخش بنیاد مسکن و در شهرهای زیر 25 هزار نفر تعریف شده که تهیه زمین آن برعهده ادارات کل راه و شهرسازی است.
به گفته وی، سهم استان قزوین در این بخش سه تا پنج هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد:همچنین 100 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در بخش بافت های فرسوده و بازآفرینی گنجانده شده است که تامین زمین و منابع بانکی آن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و حوزه معاونت معماری و شهرسازی صورت خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات احداث و نگهداری از راه‌های روستایی از سال آینده به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سپرده می شود و همچنین ساخت راه‌های اصلی ، آزادراه ها و بزرگراه ها برعهده شرکت ساخت و توسعه راه ها خواهد بود.

**کسب هفت دوره برتری استان در مقررات ملی ساختمان کشور
حق لطفی در ادامه به کسب هفت عنوان برتری این استان در حوزه مقررات ملی ساختمان کشور از هشت دوره برگزار شده اشاره کرد و گفت: اجرای چنین مقرراتی تنها برای حمایت از مردم است تا بهره برداران از ساختمان ها بتوانند ضمن امنیت داشتن در محل های مسکونی خود، استفاده بهینه نیز از آن ببرند.
وی ادامه داد: برحسب وظیفه ذاتی این اداره کل، پنج درصد از ساخت و سازهای صورت گرفته در سطح استان باید مورد بازدید کارشناسان حوزه قرار گیرد که این میزان در استان قزوین 10 درصد و در مرکز استان نیز که 60 تا 70 درصد مجموعه ساخت و سازها در آن صورت گیرد به 30 درصد می رسد.
به گفته این مسئول، ناظران عالی این اداره کل ضمن بررسی بناهای در دست احداث موارد ایرادی موجود هنگام ساخت و ساز را به کارفرما، شهرداری و دستگاه های صدور پروانه جهت اصلاح مشکلات، گزارش می دهند.
وی اضافه کرد: به علت رعایت نشدن مبحث 19 در ساخت و سازها براساس آمارهای موجود 500 وات انرژی برق در هر متر مربع و 52 درصد مصرف سوخت سالانه در منازل هدر می رود به همین دلیل از سال آینده بحث صرفه جویی در مصرف انرژی به شدت مورد توجه قرار خواهد گرفت.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه دولت در حوزه بازآفرینی شهرهای کشور، گفت: با همکاری شهرداری قزوین در 2 منطقه هادی آباد و بلاغی درصدد تهیه زمین برای تهیه طرح های موضعی و کالبدی هستیم و به این منظور برای هر واحد 400 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 9 درصدی درنظر گرفته شده است.
وی گفت: این میزان تسهیلات در مراکز استانی قابلیت افزایش تا 900 هزار ریال را با کارمزد 18 درصد و بازپرداخت 12 ساله خواهد داشت.
6101* 8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.