به گزارش ایرنا قدرت الله مهدیخانی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری برگزار شد، افزود: قزوین در نوروز یکی از پرتردد ترین استان های کشور است و باید تمهیدات لازم برای تسهیل تردد مسافران و همچنین آماده سازی تجهیزات و امکانات در مواقع لزوم فراهم شود.
وی با بیان اینکه قزوین از استان های پرحادثه کشور است، اضافه کرد: 25 حادثه از 33 نوع حادثه شناخته شده در سطح جهان از قبیل سیل،زلزله،سرمازدگی و... در استان تجربه شده است و همین موضوع در کنار قرار گرفتن شهرک های صنعتی در اطراف استان، مسئولیت مدیریت بحران را بسیار سنگین کرده است.
مهدیخانی ادامه داد: امسال پنج شرکت تولید کننده مرتبط با مواد شیمیایی در قزوین دچار آتش سوزی شدند که تنها نمونه آخر یک تن کشته و 9 تن مصدوم داشت.
وی گفت: این حوادث در واحدهای تولیدی در حالی اتفاق می افتد که اقدامات مدیریت بحران و بازدیدهای مستمر از صنایع صورت می گیرد اما همچنان شاهد چنین حوادثی هستیم.
مهدیخانی اظهار داشت: تردد تانکرهای حامل مواد شیمیایی نیز از دیگر مواردی است که حوادث زیادی در قزوین می آفریند به گونه ای که در سال جاری 6 مورد واژگونی تانکرها را شاهد بوده ایم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: با وجود حجم بالای حوادث، امکانات فعلی امداد و نجات و آتش نشانی متناسب با نیازها نیست و امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.