معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور ، بخصوص استان قزوین به دلیل تردد بسیار از استان‌های مختلف گفت: قزوین از پرحادثه‌ترین استان‌های کشور است به طوری که از 33 مورد حوادث جاده‌ای در کشور، احتمال وقوع 25 حادثه در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اسماعیل نجار در حاشیه جلسه شورای مدیریت بحران استان قزوین در گفت‌و گو با ایلنا گفت: میزان آب حاصل از باران‌های اخیر در افغانستان و سیستان وبلوچستان بسیار چشمگیر بود و تمامی امکانات لازم برای جمع‌آوری آن اندیشیده شده‌است.

وی افزود: بارش باران درسیستان و بلوچستان سبب شد نیمه چاله‌ها در زابل پر شود و آب به هامون برود که تلاش شد در سیل‌بندها و دیواره‌های ساحلی رودخانه‌ها مشکل ایجاد نشود.

نجار با اشاره به افزایش بالگردهای هلال احمر از 12 فروند به 26 فروند نیز اضافه کرد: در زمان بحران از تمام ظرفیت‌های نیروهای مسلح در زمینه بالگرد استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن عید باستانی نوروز افزود:در این خصوص دستورالعمل‌هایی به مراکز استان‌ها ابلاغ شده تا کارها به پیش برود و آمادگی برای هر اتفاقی از سوی مسئولان وجود داشته باشد.

این مسئول اذعان کرد: تجهیزات و امکانات در حوزه مدیریت بحران کشور به سمت مطلوب شدن است و دولت، مجلس و دستگاه‌های مربوطه هم پیگیر این موضوع هستند.

وی اضافه کرد: به دلیل تغییر اقلیم در دنیا و گرم شدن زمین به میزان یک و هفت دهم درجه سانتیگراد، نوع و زمان بارش تغییر کرده که باید گفت بسیاری از مشکلات و خسارات وارده بر مردم، مشکلات جوی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اریبهشت ماه امسال بر اثر چهار ساعت سرما حدود 750 هزار هکتار ازباغ‌های کشور بر اثر سرمازدگی سوخت و خسارات زیادی بر مردم وارد شد.
معاون وزیر کشور بیان کرد: هر ساله از سوی دولت هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی کشاورزی برای بخش کشاورزی، دامی و مرغداری‌ها مساعدت می‌شود که با توجه به محدودیت‌های مالی دولت استمهال بانک‌ها میسر نشده است.

نجار افزود: حدود دو هزار میلیارد تومان در زمینه استمهال وام‌ها ضمانت شده که تا با توجه میزان وام‌ها با سقف‌هایی که میسر است، استمهال انجام شود و بین 30 استان تقسیم‎‌بندی شده است.

وی ادامه داد: گرچه اطفای حریق جنگل‌ها بر عهده سازمان جنگل‌ها و مراتع است اما دولت، سازمان مدیریت بحران را مکلف کرده در زمان حریق گسترده ازامکانات هوایی برای اطفای حریق مساعدت شود که 17 پایگاه آماد هوایی ایجاد کرده‌ایم و با هماهنگی وزارت دفاع از امکانات آنها در زمان وقوع حریق جنگل‌ها و مراتع استفاده می‌شود.

این مسئول بیشترین حوادث امسال کشور را سیل و طوفان ذکر و اضافه کرد: به دلیل گستردگی خسارات نمی‌شود تمام خسارت‌ها را برآورد کرد و پوشش داد به همین دلیل نمی‌توان آمار دقیقی از خسارت‌ها را ذکر کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.