ناصر شفیع آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی این بازرسی ها بالغ بر 970 تبعه بیگانه فاقد مجوز که عمدتا اتباع افغان بودند شناسایی و اعمال قانون شدند.
این مسئول گفت:استان قزوین به استناد مصوبه شورای عالی کشور جزو استان های ممنوع برای حضور اتباع بیگانه به ویژه افغان ها است و باید کارفرمایان به این مصوبه توجه داشته باشند.
شفیع آبادی اضافه کرد:طبق این مصوبه اتباع بیگانه دارای مجوز اقامت از وزارت کشور تنها می توانند در 2 بخش مرکزی و کوهین استان قزوین اسکان و اشتغال داشته باشند و به کارگیری اتباع در مناطق دیگر مستوجب جریمه نقدی برای کارفرما است.
معاون اشتغال اداره تعاون استان قزوین افزود: جریمه در نظر گرفته شده برای هر روز پنج برابر حداقل دستمزد معادل یک میلیون و 180 هزار ریال است که در صورت تکرار، مبلغ جریمه به 2 برابر این عدد افزایش می یابد.
وی اضافه کرد:علاوه بر این چنانچه کارفرمایان برای به کارگیری اتباع فاقد مجوز برخلاف قوانین و مقررات عمل کنند از طریق مراجع قضایی مستوجب سه تا 6 ماه حبس خواهند شد .
شفیع آبادی اضافه کرد:با توجه به این مصوبه از کارفرمایان تقاضا داریم برای جلوگیری از پیامدهای ناشی موارد قانونی، از به کارگیری اتباع فاقد مجوز در سطح استان خودداری کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.