به گزارش ایرنا نجم الدین فلاح شکراوی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در طرح اسکان مسافران نوروزی 17پایگاه اسکان شامل پنج پایگاه در قزوین و 12 پایگاه در نواحی و مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد:این کلاس ها در سه درجه ویژه ، الف و ب طبقه بندی شده اند که در گروه ویژه 104 کلاس درس با امکاناتی چون تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، گرمایش و سرمایش و حمام و آشپزخانه آماده سازی می شوند.
شکراوی ادامه داد: در گروه الف 442 کلاس درس با همه امکانات کلاس های ویژه به جز تخت خواب و در گروه ب نیز 246 کلاس با تجهیزاتی مانند فرش، رخت خواب، سیستم گرمایشی و سرمایشی و یک سری امکانات مشترک دیگر آماده خواهند شد.
معاون آموزش و پرورش قزوین، تعرفه اسکان در این کلاس ها را برای خانواده های فرهنگیان و اقوام درجه یک آنان در کلاس های ویژه 336 هزار ریال، گروه الف 294 هزار ریال، گروه ب 216 هزار ریال عنوان کرد.
وی گفت: همچنین برای خانواده های سایر کارکنان دولت نیز این تعرفه ها برای کلاس های ویژه 755 هزار ریال، گروه الف 575 هزار ریال و گروه ب 485 هزار ریال اعلام شده است.
به گفته این مسئول مشاغل آزاد نیز می توانند از کلاس های گروه الف با 905 هزار ریال و گروه ب با 705 هزار ریال برای اسکان بهره مند شوند.
وی اظهار داشت : برای خانوارهای مازاد بر پنج نفر نیز به ازای هر نفر 45 هزار ریال در گروه های ویژه، 40 هزار ریال گروه الف و 30 هزار ریال در گروه ب دریافت می شود.
شکراوی از آغاز اسکان مسافران از آخرین روز تعطیلی مدارس خبر داد و گفت: از عوامل اجرایی ستادهای اسکان که 190 نفر هستند خواسته شده تا تکریم ارباب رجوع را در سرلوحه کار خود قرار دهند و همچنین به منظور رفاه مسافران نوروزی آموزش نیروهای خدماتی، توجهیه عوامل، بازدید از مراکز اسکان و بررسی امکانات آنها، نصب بنر و راهنما در معابر در دستور کار قرار گرفته است.
شکراوی همچنین با تاکید بر هماهنگی دو سویه بین درمانگاه فرهنگیان و مراکز اسکان گفت: همچنین پیشنهاد شده به منظور حمایت از رشد گردشگری در استان مسافرانی که بیش از چهار شب قصد اقامت در قزوین داشته باشند شب پنجم را به طور رایگان اسکان یابند.
در نوروز سال 97 هشت هزار و 803 خانوار با 31 هزار و 689 نفر در مدارس قزوین اسکان یافتند و خانه های معلم چهار هزار و 229 نفر را اسکان دادند.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.