به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در مرحله نهایی و آئین اختتامیه مسابقه قرآنی اسراء که در سالن شهید رجایی دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد، افزود: امنیت و آرامش و اخلاق قرآنی زمینه ساز یک زندگی سعادتمند است و اگر خانواده ها، بازارها، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه ها قرآنی شوند بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی رفع می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بزرگترین ذکر، آیات قرآن کریم است، گفت: خدای متعال می‌فرماید هرکس از ذکر من روی برگرداند در سختی و مشقت و ترس و نگرانی و ناامیدی زندگی خواهد کرد.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: همانطور که انسان‌های خوب با دل‌های پاک به سمت قرآن کریم گرایش دارند انسان‌ها ناپاک از قرآن می‌گریزند بنابراین پاکی دل انسان عاملی برای جذب انسان به سمت قرآن است.
وی تاکید کرد:زمانی که آیات قرآن بر مومنان قرائت می‌شود بر ایمان و اعتقاد آنها افزوده می شود، زیرا قرآن برای مومنان شفا و رحمت و برای ظالمان، خسارت و ندامت است.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: آیات و پیام‌های قرآنی شبیه زنبور عسل است که بر دل‌های پاک و مطهر می‌نشیند و بر این دلها تاثیر خواهند گذاشت، از سوی دیگر گناه و معصیت ما را از قرآن دور می‌کند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال می فرماید اگر خود انسان درک کند که قرآن کتاب آسمانی است به درجه بیداری و بصیرت رسیده است و اگر به این فهم نرسد حتی اگر ثروتمندترین و قدرتمندترین فرد روی زمین باشد کور و نابینا خواهد بود.
وی با بیان اینکه اکثر آسیب‎های امروز جامعه به واسطه دوری از قرآن کریم است، یادآور شد: خدای متعال در آیات مختلف قرآن انسان ها را به تدبر در کلام الهی سفارش کرده است و تاکید خداوند این است که سبک زندگی انسان ها قرآنی شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.