به گزارش ایرنا، ذخیره 2 هزار تن سیب و پرتقال، برگزاری نمایشگاه بهاره با هدف عرضه کالاهای اساسی مردم ، ذخیره کالاهای اساسی و نطارت بر بازار از جمله اقداماتی است که دراین راستا در حال انجام است.

** نگرانی در مورد کالاهای اساسی وجود ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: در مورد کالاهای اساسی جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که اقلام مورد نیاز تهیه و ذخیره سازی شده است.
منوچهر حبیبی افزود: تلاش شده در عرضه و توزیع کالاها از تولیدات داخلی استفاده کنیم و اگر تخلفاتی در خصوص گران فروشی و کم فروشی در بازار مشاهده شود، برخورد قانونی خواهیم داشت.
این مسئول از برگزاری نمایشگاه های بهاره در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: هرساله به منظور تسهیل دسترسی مردم به اقلام و کالاهای اساسی؛ نمایشگاه بهاره به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار می شود.
حبیبی با بیان اینکه نمایشگاه بهاره در تمام شهرستان های استان برپا می شود، تصریح کرد: برنج، روغن، تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز، شکر، چای،آجیل و خشکبار، پوشاک و کیف و کفش از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین درخصوص میوه و مرکبات مورد نیاز مردم گفت: الویت اساسی ما در حوزه مرکبات برای شهروندان قزوین، توزیع سیب و پرتقال با کیفیت و با قیمت مناسب در دست شهروندان است.
حبیبی افزود: از ابتدای دی ماه سال جاری با پیش بینی و تمهیدات اتخاذه شده توانستیم در چندین سردخانه استان به میزان 2 هزار تن میوه ( 1200 تن پرتقال و 800 تن سیب) ذخیره سازی کنیم.
وی با بیان اینکه میوه های ذخیره شده از استان های شمالی و جنوبی کشور خریداری شده ، ادامه داد: تامین این میوه های اقدام مشترکی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعاون روستایی قزوین و با هدف تامین رفاه حال شهروندان انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین همچنین گفت: توزیع این میوه ها از 25 اسفند ماه سال جاری در 100 غرفه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

** افزایش 25 درصدی غرفه های عرضه میوه
رییس سازمان تعاون روستایی قزوین نیز گفت: سال گذشته 80 غرفه به عرضه مرکبات در سطح استان قزوین مبادرت می کردند که امسال این رقم به 100 غرفه رسیده است.
محمود محمودی افزود: گرچه غرفه های عرضه میوه ستاد تنظیم بازار استان در همه شهرستان های استان برپا می شود، اما الویت ما این است که تجمع غرفه در مناطق کم برخوردار بیشتر باشد و اقشار ضعیف جامعه نیز بتوانند به نحو مقتضی میوه شب عید خود را خریداری کنند.
وی با بیان اینکه فروشندگان غرفه های ستاد تنظیم بازار دارای کارت شناسایی هستند، اظهار داشت: به منظور شناسایی بهتر مردم در تشخیص غرفه های ستاد تنظیم بازار، بنرهایی یکسان و مشابهی در بالای غرفه ها نصب می شود و همچنین یک نفر از کارشناسان کمیته راهبردی ستاد تنظیم بازار قزوین در محل برای نظارت بر فروش کالا حضور خواهد داشت.
محمودی از عرضه میوه با قیمت از 15 تا 20 درصد زیر نرخ بازار خبر داد و گفت: هنور قیمت مصوبی برای میوه ها در ستاد تنظیم بازار تعیین نشده اما به جرات می توان مدعی شد که میوه ها نسبت به سال های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردارند و از 25 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی توزیع خواهند شد.

** توزیع اقلام نوروزی در 273 غرفه نمایشگاه بهاره
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین نیز گفت: نمایشگاه بهاره با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی آماده ارائه اقلام نوروزی است.
هادی طاهرخانی افزود: در این نمایشگاه 273 غرفه در بخش های پوشاک، مواد غذایی، مواد شوینده، آجیل و خشکبار، شیرینی و همچنین غرفه های عرضه گوشت و مرغ تا 21 اسفندماه سال جاری فعالیت دارند.
وی ادامه داد: قیمت کالاها و اجناس عرضه شده در این نمایشگاه 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار است و همواره کارشناسان مشترک سازمان صمت و اصناف استان قزوین برکیفیت و کمیت کالاها نطارت مستمر خواهند داشت.
طاهرخانی هدف از برگزاری نمایشگاه بهاره را ایجاد فضایی رقابتی بین توزیع کنندگان و تولیدکنندگان دانست و تاکید کرد: تثبیت و تنظیم قیمت ها بر اساس نیاز مردم در روزهای پایانی سال از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه بهاره است که همواره مورد تاکیید قرار دارد.

** توزیع 10 تن مرغ گرم و پنج تن گوشت قرمز منجمد در نمایشگاه بهاره
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز میزان تقاضای مردم برای تامین گوشت مرغ و قرمز افزایش می یابد که الویت ما توزیع این کالاها با قیمت تعادلی و پایین در دسترس عموم شهروندان است.
علی پرزحمت افزود: روزانه 10 تن مرغ گرم و پنج تن گوشت قرمز با 15 درصد زیر قیمت بازار در نمایشگاه بهاره قزوین عرضه می شود.
وی با بیان اینکه استقبال مردم برای خرید گوشت قرمز و مرغ در نمایشگاه بهاره بالاست، اظهار داشت: بازرسان سازمان همواره نظارت های خود را به منظور جلوگیری از هرگونه تخلفات نظیر گران فروشی و کم فروشی ادامه می دهند تا در این خصوص نارضایتی نداشته باشیم.
این مسئول یادآور شد: با توجه به تاکیدات ستاد تنظیم بازار و جنب و جوش در بازار شب عید تا پایان تعطیلات نوروز بازرسان ما در بازار حضور خواهند داشت و با هرگونه تخلف در عرضه کالاهای مورد نیاز مردم برخورد می کنند.

**طرح نظارتی نوروز ۹۸ در قزوین اجرایی شد
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین نیز از اجرای طرح نظارتی نوروز ۹۸ در این استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور مقابله با متخلفان اقتصادی از هقتم اسفندماه همزمان با سراسر کشورآغاز شده است
محمود احمدی از شهروندان خواست شکایتها و گزارشهای خود را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ سازمان صمت اعلام کنند.
وی از استقرا شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان در کشتارگاه مرغ خبر داد و اظهار داشت: اولویت طرح نوروزی امسال حمایت از مصرف کننده و اقشار ضعیف، کمک به سالم سازی فضای کسب و کار ، نظارت و کنترل مفید و قانونمند بر توزیع و مواجهه قانونی و قاطعانه با تخلفت است.
وی گفت: در اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در ارایه ۳۰درصد تولید گوشت مرغ به بازر مصرف با قیمت مصوب ضروری است در این غیر این صورت با متخلفت برخودر قانونی می شود.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.