معاون فرهنگی، همگانی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در نظر داریم تعداد خانه‌های روستایی را به 10 هزار خانه برسانیم تا جمعیت 20 میلیونی روستایی از امکانات ورزشی مناسب و فعالیت ورزشی مورد نظر بهره‌مند شوند.

عبدالحمید احمدی صبح امروز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، میزان مشارکت و حضور مردم اعم از جمعیت شهری و روستایی کشور در فعالیت‌های ورزشی 51 درصد اعلام شده که آمار خوب و امیدوارکننده‌ای است.

وی افزود: یکی از نیازهای جدی و ضروری امروز مردم تحرک، فعالیت بدنی برای برخورداری از سلامت و نشاط و استفاده از قابلیت‌های جسمانی مورد نیازشان برای فعالیت‌ها و برنامه‌ها خود است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش از نظر اجتماعی فواید بسیاری دارد و می‌تواند گامی برای کاهش آسیب‌های مرتبط با سلامت و اجتماعی باشد.

احمدی توسعه ورزش همگانی را از اولویت‌های وزرات ورزش و جوانان ذکر و اضافه کرد: با مجموعه دستگاه‌های همکار و توجه بیشتر فدارسیون‌ها به موضوع ورزش همگانی، درصدد هستیم شرایط مشارکت هر چه بیشتر مردم را در ورزش فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های قابل توجهی در دستور کار وزرات ورزش و جوانان قرار دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با دستگاه‌های مختلف همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها و افراد و گروه‌های مجرع در آشنایی هر چه بیشتر مردم و ترغیب تشویق آنان به ورزش گام برداریم تا ورزش در سبک زندگی مردم جایگاه بهتری داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: در قالب برگزاری جشنواره‌ها، المپیادهای ورزشی و برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و جذاب ورزشی مختلف شرایطی را با هم‌افزایی بین وزرات ورزش، فدراسیون‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادها برای تحرک و فعالیت بدنی مردم فراهم خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با بسیج، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و سایر حوزه‌های حمایتی که داریم برای توسعه ورزش گام برمی‌داریم و افزایش توجه به ورزش کارکنان و کارگران به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

احمدی ادامه داد: در سال 98 خانه‌های ورزش روستایی در گستره وسیع‌تری در کشور راه‌اندازی می‌شود و در قالب جشنواره‌ها و المپیادهای ورزش روستایی به ویژه بازی‌های سنتی و بومی و محلی  برای تحرک و فعالیت بیشتر جمعیت روستایی تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم تعداد خانه‌های روستایی را به 10 هزار خانه برسانیم تا جمعیت 20 میلیونی روستایی از امکانات ورزشی مناسب و فعالیت ورزشی مورد نظر بهره‌مند شوند.

این مسئول با اشاره به توجه به فناوری‌های نوین در ورزش همگانی خاطرنشان کرد: برای توسعه و ارتقای ورزش در بین مردم از ظرفیت‌های علمی، فناوری و مردمی استفاده خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اذعان کرد: استان قزوین در حوزه ورزش همگانی در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای داشته که همکاری نزدیک استانداری قزوین و سایرنهادها در این زمینه بسیار مشهود است و امیدواریم در این زمینه بهتر از گذشته شود.

احمدی با اشاره به افتتاح بزرگترین خانه ورزش روستایی کشور در استان قزوین افزود: 100 خانه ورزش روستایی در این استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: خانه‌های ورزش روستایی فرصتی برای حضور دختران و بانوان در فعالیت‌های ورزشی است چرا که که به دلیل محدودیت‌ها نیاز به مکان‌های تخصصی با شرایط لازم دارند.

این مسئول مطرح کرد: خانه‌های ورزش روستایی ایجاد امکان جدید برای فعالیت‌های ورزشی در روستاها به ویژه بانوان روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.