به گزارش ایرنا، در این مراسم که در حسینیه امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد، یاد و خاطره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه گرامی داشته شد.
حجت‌الاسلام سیدفخرالدین حسینی واعظ قزوینی از وعاظ استان در این مراسم گفت: انسان‌هایی که در مسیر الهی و اهل‌بیت(ع) حرکت می‌کنند درست زندگی کرده و انسانیت، درستی و پاکی در آنها موج می‌زند که شهدا را باید در زمره این افراد بدانیم.
وی با بیان اینکه خط انبیاء(ع) حیات‌بخش است، گفت: هر کسی که با معارف دینی و اهل‌بیت(ع) آشنا شود در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود و شهدا از این دسته هستند.
حجت الاسلام واعظ قزوینی گفت: افرادی که در مسیر دفاع از حق و در راه خدا شهید می‌شوند، نمرده‌اند بلکه زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌خورند.
وی افزود: شهدا امروز ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند به همین دلیل برای کسب رضایت آنها باید کارهایی که مورد رضای شهیدان است، انجام دهیم.
واعظ قزوینی افزود: امروز هم مردم با تبعیت از مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا و امام راحل می‌توانند در جنگ اقتصادی که دشمنان به پا کردند، پیروز میدان باشند.
وی به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: این روز به منظور تکریم و تجلیل از مقام والای شهدا و بازماندگان آنهاست تا نام و یاد آنها همواره در جامعه زنده بماند.
یادواره‌ی شهدای اسفند ماه قزوین و حومه مربوط رزمندگانی بود به عملیات‌‌های خیبر، بدر، والفجر 8 و والفجر 10 است که در این ماه‌ به شهادت رسیدند.
استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.