دبیر دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین فتوماراتن کشور از انتشار فراخوان و پوستر این جشنواره در سطح ملی خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایلنا از قزوین، خشایار فاضل کاشانی افزود: سازمان نوسازی و بهسازی قزوین، دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه و نخستین فتوماراتن کشور را با هدف معرفی، حفظ و حمایت از فضاهای ارزشمند شهر قزوین، با محوریت مسیر گردشگری تاریخی - فرهنگی این شهر برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این جشنواره ملی بر آن است تا با توجه به اهمیت مستندسازی تصویری و در راستای ثبت تاریخی این مسیر حائز اهمیت به لحاظ هویتی و معرفی کهن شهر قزوین به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ارزشمند کشور، این رویداد مهم هنری را برگزار کند.

فاضل کاشانی یادآور شد: از جمله دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به معرفی مسیر گردشگری تاریخی - فرهنگی قزوین به عنوان نخستین مسیر منتخب گردشگری کشور، جلب توجه شهروندان، گردشگران و عکاسان به مسیر اصلی گردشگری قزوین و معرفی آن و نیز ضرورت تبلیغات غیر مستقیم از طریق تاثیر ضمیر ناخودآگاه با استفاده از زبان هنر اشاره کرد.

به گفته وی، ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در استان، تهیه، ثبت و انتشار اسناد تصویری فاخر از مسیر گردشگری و بافت تاریخی شهر از طریق نگاه عکاسان مطرح کشور نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

فاضل کاشانی با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار بخش میزبان عکاسان ملی، عکاسان بومی، شهروندان، گردشگران و شرکت‌ کنندگان بین المللی است، تصریح کرد: محورهای پیشنهادی جشنواره شامل بخش اصلی در قالب فتوماراتن، بخش جنبی (معماری)، بخش تلفن همراه و بخش آرشیوی خواهد بود.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره عکس در قالب فتوماراتن برای نخستین بار در کشور در دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول هنری ادامه داد: این بخش مختص عکاسان پذیرش شده است که در روز نخست جشنواره در مسیر گردشگری تاریخی - فرهنگی شهر قزوین و براساس قوانین و موضوعات از پیش تعیین شده ماراتن، برگزار خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در خصوص زمان برگزاری این جشنواره نیز گفت: نخستین فتوماراتن کشور 10 اردیبهشت ماه سال 98 برگزار و دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه نیز طی روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه سال آینده به کار خود ادامه می دهد.

وی ضمن دعوت از تمامی عکاسان سراسر کشور و استان جهت حضور در این دوره از جشنواره ملی عکس دارالسلطنه، گفت: علاقه ‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قوانین جشنواره می‌توانند به آدرس اینترنتی darolsaltaneh.qazvin.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.