شهردار محمدیه گفت: با حضور استاندار قزوین 14 پروژه شهرداری محمدیه کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم نخستین در سومین نشست شهردار و شورای شهر محمدیه با اصحاب رسانه اظهار کرد: با حضور استاندار قزوین روز شنبه 18 اسفند 14 پروژه شهر محمدیه با اعتباری حدودا 100میلیارد ریال کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: کار تعدادی از پروژه‌های مذکور، متوقف شده بود که پارک قائم ازجمله این پروژه‌ها بود که به دلیل قرار گرفتن در قسمت جنوبی بیمارستان قائم این پارک به این نام «قائم» نامگذاری شده است.

شهردار محمدیه ادامه داد: تعدادی از پروژه‌ها از آن دسته پروژه‌هایی بود که با حضور اصحاب رسانه چند ماه قبل کلنگ‌زنی شده بود که از آن جمله پروژه بازپیرایی منطقه 3 بوده که در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نخستین با اشاره به پرداخت خوب عوارض‌ها از سوی شهروندان محمدیه بیان کرد: میزان وصول درآمد از محل ارزش‌افزوده  96.8 درصد، در زمینه وصول عوارضات 100 درصد، در بحث کمک سازمان شهرداری‌ها تبصره 2 ماده 39 ، 13 درصد درآمد حاصل کرده‌ایم.

ایجاد ارزش‌افزوده برای پلاک‌های فروشی

شهردار محمدیه افزود: در بحث فروش زمین  82.5 درصد توانستیم تحقق فروش زمین داشته باشیم؛ این در حالی است که تعدادی از پلاک‌هایی که برای فروش گذاشته شده بود با مشورت اعضای شورای شهر سعی کردیم خام‌فروشی نکنیم و ارزش‌افزوده داشته باشد و برای آن، ارزش‌افزوده ایجاد کنیم که 18 درصد فروش پلاک‌ها سال آینده تحقق می‌یابد.

نخستین ادامه داد: در بحث کمک دولت و توافق‌نامه‌های عمرانی بند واو تبصره 6 قانون برنامه و بودجه هم در کل کشور تحقق پیدا نکرده اما شهرداری محمدیه توانسته 34 درصد از این ردیف را تحقق بودجه داشته باشد.

وی در خصوص وصول عوارضات محلی توضیح داد: تا 10 ام اسفند ماه امسال 74.5 درصد تحقق بودجه داشتیم که توانستیم 11.5 میلیارد تومان از عوارضات محلی درآمد کسب کنیم.

این مسئول افزود: در مجموع از بودجه 51 میلیاردی سال 97 شهرداری محمدیه، تقریبا 42 میلیارد تومان کسب درآمد کرده‌ایم که حدودا 81.2 درصد از بودجه شهرداری محمدیه تحقق یافته است.

شهردار محمدیه کمک‌هایی که دولتی بوده را 34 درصد و 13.2 درصد ذکر کرد و ادامه داد: بودجه پیشنهادی سال 98 را 68 میلیارد و 800 میلیون تومان به شورا اعلام شد اما شورای شهر که منتخب و عصاره مردم هستند با توجه به نیازهای مردم ردیف‌هایی را به بعضی از بخش‌های بودجه اضافه کردند و در نهایت، بودجه مصوب 72 میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد شد.

بودجه مصوب شهرداری با بودجه حمل و نقل 75 میلیارد تومان است

نخستین اضافه کرد: بودجه مصوب شهرداری محمدیه به غیر از بودجه سازمان حمل و نقل است که به این بودجه اضافه کنیم، بودجه شهرداری محمدیه 75 میلیارد تومان اعلام می‌شود که در احصای بودجه، مباحثی را مد نظر داریم  از جمله اینکه بتوانیم از ردیف‌های درآمدی مشارکت شهروندان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک‌سری پروژهای سرمایه‌گذاری در شهر محمدیه داریم که بر سر راه این پروژه‌ها، مشکلاتی وجود داشته که بیتاکیشه از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار محمدیه بیان کرد: تعداد 36 باب از این مغازه‌های این پروژه متعلق به شهرداری است و با جلسات متعددی با اعضای شورای به این نتیجه رسیدیم که اگر برای حل این مشکلات هزینه کنیم، 36 باب مغازه به شهرداری تعلق می‌گیرد و برای پرداخت بدهی‌ها از آنها استفاده می‌کنیم.

نخستین افزود: پروژه مروارید یکی از پروژه‌هایی بود که مشکلاتی در بحث سند داشت که ستاد اجرایی حضرت امام مطرح کرده بود زمین پروژه مربوط به ستاد است که با حضور و ورود حجت‌الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین به این موضوع، مقرر شد شد اداره راه و شهرسازی زمین معوض به ستاد بدهد و ساخت این پروژه مجددا برای شهرداری در نظر گرفته شود.

این مسئول اضافه کرد: در زمینه مطالبات دولتی  سعی کردیم مطالبات گذشته از اداره راه و شهرداری را  در خصوص ساخت ناحیه شهری مهرگان را حاصل کنیم که در 10 سال گذشته این ناحیه شهری با کار جهادی احداث شده بود و 10 میلیارد و 400 میلیون تومان زمین دریافت کردیم که جزء بودجه محسوب نمی‌شود.

نخستین اذعان کرد:  شهر محمدیه در سال‌های گذشته  50 هزار نفر جمعیت و طرح هادی داشته که با اقدام شورای شهر محمدیه برای این شهر و ناحیه شهری مهرگان طرح جامع شهری در نظر گرفته شده و توانستیم بودجه  دولتی دریافت کنیم و به زودی یک تفاهمنامه با اداره راه و شهرسازی خواهیم داشت و با مشاوری که این اداره به شهرداری معرفی کند، طرح جامع را در دستور کار قرار می‌دهیم.

احداث مسیر دسترسی دوم در موازات اتوبان

وی چشم‌انداز جمعیتی ناحیه مهرگان در سال‌های آینده را 120 هزار نفر ذکر کرد و افزود: شهروندان در ناحیه شهری مهرگان به لحاظ رفت و آمد متعددی که در اتوبان قزوین دارند ابتدا درخواست داشتند محل عوارضی اتوبان جابجا شود تا در رفت و آمدها عوارض پرداخت نکنند که از یک سو هزینه بسیار بالای جابجایی عوارضی و از سویی دیگر، بحث پدافندی که  یک شهر ورودی‌ها و خروجی‌های متعددی باید داشته باشد، موجب شد بحث احداث مسیر دسترسی دوم در موازات اتوبان را در دستور کار قرار بدیم.

شهردار محمدیه اضافه کرد: پروژه بعدی موضوع دسترسی مهرگان به زیباشهر است که در حال حاضر از طریق پل 9 دی صورت می‌گیرد و بار ترافیکی سنگینی در خیابان شهید مطهری و برخی خیابان‌ها ایجاد می‌کند که پروژه پل امام علی که 2 سال پیش کلنگ‌زنی شده بود اما به دلایلی کار متوقف شده بود و پیمانکار عملا ماده 48 شده بود را در دستور کار قرار دادیم و سال آینده پروژه پل امام علی (ع) از پروژه های شهرداری خواهد بود.

شهردارمحمدیه ادامه داد: پروژه مسیر دسترسی جاده قدیم به خیابان امام خمینی یکی از خواسته‌ها به حق شهروندان محمدیه است در حالی که در ناحیه 5 و 6 با بن‌بستی مواجه می‌شویم که موجب می‌شود رونق اقتصادی شهر در این مناطق به حالت رکود رفته است.

کلنگ احداث نوار تجاری در منطقه 5

وی خاطرنشان کرد: نخستین پروژه  که خواسته به حق شهروندان محمدیه به ویژه در منطقه 5 است، پارک محله‌ای است که با حضور استاندار قزوین و دیگر مسئولان کلنگ‌زنی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: کلنگ احداث نوار تجاری در منطقه 5 که سرانه تجاری کمتری دارد با حضور مسئولان به زمین زده می‌شود.

شهردار محمدیه افزود: یکی از دیگر از پروژه‌ها خروج از بن بست ترددی منطقه 3 است، در مقطعی که پروژه پل 9دی اجرا شد برای دسترسی مناطق 3و 6 و 5 راه حلی دیده نشده بود که در روز شنبه 18 اسفند کلنگ‌زنی خواهیم داشت.

نخستین ادامه داد: پروژه مجتمع خدماتی رفاهی در سازمان حمل و نقل از پروژه های دیگری است که با حضور استاندار قزوین کلنگ‌زنی و سازمان آتش‌نشانی محمدیه افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه پارک محله‌ای گسار که عامل تنفس این محله است و پارک قائم به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ناحیه شهری مهرگان دست‌فروشان در گوشه و کنار اقدام به دست‌فروشی می‌کردند که فضای تجاری برای ارئه خدمات لحاظ نشده بود و جزء کمبودهای سرانه‌ای بود که احداث بازارچه موقتی در این ناحیه در نظر گرفته شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در طراحی پارک بانوان در مهرگان تاکید شده از آخرین متدها و استانداردها برای طراحی این پروژه استفاده شود تا بهترین پارک بانوان کشور شود و سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

شهردار محمدیه با اشاره به احداث پارک شهر از سال 94 و توقف 14 ماهه این پروژه خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تهاتر برای پروژه زمین 12 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و در مجموع بیش از 20 میلیارد تومان برای این پارک هزینه صورت گرفته است.

نخستین بیان کرد: ساختمان دارالقرآن که جزء پروژه‌های سال 93 و 94 بود و به درازا کشیده شده بود با همت اعضای شورای شهر محمدیه امسال 2میلیارد و 600 به صورت تهاتر هزینه کردیم  که در روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 23 پروژه فعال در حال احداث داریم که تعدادی از این پروژه‌ها در   اردیبهشت سال آینده همزمان با روز شوراها به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: پروژه‌های پارک غدیر و ولایت در مهرگان در حال احداث بوده و پروژه آماده‌سازی معابر مهرگان با یک  میلیارد و 700 میلیون در حال اجرا است.

شهردار محمدیه با اشاره به احداث پارک شهر از سال 94 و توقف 14 ماهه این پروژه خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تهاتر برای پروژه زمین 12 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و در مجموع بیش از 20 میلیارد تومان برای این پارک هزینه صورت گرفته است.

نخستین بیان کرد: ساختمان دارالقرآن که جزء پروژه‌های سال 93 و 94 بود و به درازا کشیده شده بود با همت اعضای شورای شهر محمدیه امسال 2میلیارد و 600 به صورت تهاتر هزینه کردیم  که در روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 23 پروژه فعال در حال احداث داریم که تعدادی از این پروژه‌ها در  9 اردیبهشت سال آینده همزمان با روز شوراها به بهره برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.