به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در جریان افتتاح و بازدید از نمایشگاه عکس همکاری های ایران و سازمان ملل متحد که با حضور ماریا دوتسنکو رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در فرهنگ سرای بانو شهر قزوین برگزار شد، افزود: این نمایشگاه نشانگر بیش از 73 سال همکاری بی بدیل کشور ایران و سازمان ملل متحد است.
وی اضافه کرد: عکس ها و اسناد تاریخی این نمایشگاه شامل لحظات ویژه تاریخی و غنی از مشارکت سازمان ملل متحد و ایران است و لحظات پرفراز و نشیبی از این همکاری و همراهی را برای تماشاگران به نمایش می گذارند.
استاندار گفت:ایران به عنوان یکی از 51 کشور عضو سازمان ملل متحد، از بنیان گذاران اصلی این سازمان بود و در تهیه پیش نویس اسناد کلیدی سازمان ملل متحد و منشور آن نقش بنیادی ایفا نمود.
این مسئول گفت: با توجه به نقش کلیدی ایران در این زمینه ضروری است که شهروندان ایرانی از تاریخ غنی همکاری مشترک ایران و سازمان ملل متحد آگاهی داشته باشند و باید از زحمات برگزار کنندگان این نمایشگاه به ویژه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین قدردانی نمود.
زاهدی با بیان اینکه همکاری های ایران و سازمان ملل متحد هنوز هم در قالب های مختلف ادامه دارد، اضافه کرد: در این دولت با ابتکار رییس جمهوری طرح جهان علیه خشونت و افراط گرایی مطرح شد که مورد استقبال و پشتیبانی کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار گرفت.
نمایشگاه عکس همکاری های ایران و سازمان ملل متحد از امروز تا بیستم اسفندماه در نگارخانه بانو فاطمه زهرا(س) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برای بازدید علاقه مندان دایر است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.