به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در این مراسم اظهار داشت: برگزاری چنین آیینی فرصت خوبی برای انسان ها است تا ضمن کاشت درخت، توجه خود را معطوف به طبیعت کرده و با احترام به آن، زمینه طراوات و شادابی محیط پیرامونی خود را فراهم کنند.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در ادامه، ولایت خداوند، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را خورشید وجود انسان ها دانست و تاکید کرد: زمانی این مساله محقق می شود که زمینه تعالی ارزش های انسانی از جمله کرامت، عطوفت و صداقت در وجود انسانها فراهم آید.

***سرانه فضای سبز در ایران از سطح جهانی بسیار کمتر است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر انسان حرمت محیط پیرامونی و طبیعی خود را حفظ نکند بدون شک با آسیب های شدیدی رو به رو می شود، افزود: اگر همه انسان ها نسبت به حفظ محیط پیرامونی خود دقت داشته و در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشند زندگی سراسر شاداب و زیباتری برای همگان فراهم می شود.
علی اکبر اسداللهی تاکید کرد: انسان ها اگر به جای شکستن هر درخت یک نهال بکارند در آن صورت می توانیم شرایط زیست محیطی مناسبی را برای فرزندان و آیندگان خود ایجاد کنیم.
وی، سرانه فضای سبز جهانی را هشت هزار متر مربع دانست و اضافه کرد: این میزان در کشور ما متاسفانه تنها 200 متر مربع است و برای رسیدن به میزان مطلوب باید با احساس وظیفه، نسبت به توسعه و نگهداری فضاهای سبز موجود همت کنیم.
به گفته این مسئول، هر اصله درخت با جذب 10 تن دی اکسید کربن می تواند کمک موثری در حفظ سلامت انسان ها و نیز افزایش سرانه فضای سبز موجود ایفا کند.
امروز علاوه بر غرس 500 اصله نهال در بوستان امام علی (ع) شهر قزوین از سوی شهرداری، 350 هزار اصله نهال نیز در سطح استان به صورت رایگان توزیع شد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.