به گزارش ایرنا سومین جشنواره مد و لباس استان قزوین با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین جهت دست‌یابی به الگوهای نوین در مد و لباس اسلامی- ایرانی برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور مدیر امور استان های کارگروه مد و لباس برگزار شد، گفت: لباس ملت ها، بیانگر مفاهیم ارزشی و فرهنگی در هر جامعه ای است و امروز جامعه ما در حوزه مد و لباس نیازمند برنامه ریزی است.
حجت الاسلام سید مهدی حسینی افزود: تعداد بالای شرکت کنندگان در این جشنواره نشان از علاقه مندی مردم و نیاز جامعه به مساله مد و لباس است و از این رو باید از برگزارکنندگان این جشنواره که با نیازسنجی در این حوزه اقدام کردند قدردانی نمود.
وی اضافه کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی سرشار از مفاهیم ارزشی است و در صورت برنامه ریزی درست و استفاده از این ظرفیت عظیم قطعا می توان از الگوهای مد ایرانی و اسلامی به بهترین شکل بهره برد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره عفاف و حجاب همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در قزوین اذعان داشت: عفاف و حجاب از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و گرامیداشت پیروزی این انقلاب با برگزاری این جشنواره به بهترین شکل خود اجرایی شده است.
وی گفت: در سومین جشنواره مد و لباس اسلامی استان قزوین بیش از ٣٥٥ اثر در بخش های لباس مفهومی و اجتماعی در 2 گروه طراحی و اجرای عملی به دبیرخانه ارسال شده بود.
حجت الاسلام حسینی افزود: در این مرحله تعدادی از آثار برگزیده به مرحله دوخت، اجرا و نمایش راه پیدا کردند که از بین این آثار در بخش تصویر سازی به دلیل توجه به تکنیک های تصویرسازی ٣ اثر برگزیده و به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.
در ادامه این مراسم نفرات برتر در هرکدام از بخش ها معرفی و از آنها تقدیر شد.
در بخش طراحی این دوره از جشنواره زهرا عشقی، صبا زارعی و سیده راحله جعفرزاده مقام های اول تا سوم را کسب کردند و ام البنین لطیفی نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.
شهناز چراغی و افسانه ربانی نیز در بخش طراحی لباس مشاغل توانستند شایسته تقدیر شناخته شوند.
همچنین سحر شاه لو در بخش لباس اقوام و پریا لطیفی پاکده و مهتا فدایی تهرانی در بخش تصویر سازی به عنوان شایسته تقدیر دست یافتند.
همچنین داوری مرحله دوم مسابقه طراحی تا اجرا جشنواره مد و لباس استان قزوین در مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه با حضور ٨٤ نفر و ٤٢ تیم شرکت کننده طراح و دوزنده بعد از ٢ روز رقابت و اجرای طرح های منتخب برگزار شد و نفرات برگزیده دوخت در بخش مانتوی اجتماع و در گروه های آزاد و دانش آموزی انتخاب شدند.
توجه به تکنیک های دوخت، انتخاب صحیح پارچه و رنگ مناسب، اجرای صحیح طرح، استفاده از نقش مایه های استانی و ایرانی اسلامی شاخصه های انتخاب آنها بوده است.
زینب کشاورز در این بخش به رتبه نخست دست یافت و زهرا خمسه و عصمت بیگدلی به طور مشترک صاحب مقام دوم شدند و در بخش طراحی تا اجرا نیز زهرا دلوی و آسیه آرین نژاد به طور مشترک به مقام سوم دست یافتند.
در این بخش از مسابقه از رقیه خمسه فلاح، عفت خان بابایی، سیده راحله جعفرزاده و صبا بابایی با عنوان شایسته تقدیر قدردانی شد.
همچنین در گروه دانش آموزی اکرم نقدی، مهتا فدایی، سحر محمدی و شهربانو رضایی به ترتیب مقام اول تا شایسته تقدیر را کسب کردند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.