به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی رمضانی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد برگزار شد ،افزود: 14 هزار و 790 نفر از اعضای مساجد مرد و 12 هزار و 435 نفر نیز زنان هستند.
وی با اشاره به مشارکت 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد در برنامه های اوقاف فراغت ادامه داد: در سال جاری 12 هزار نفر در حوزه اوقات فراغت کانون های مساجد که در قالب 40 عنوان برنامه در زمینه های مختلف هنری، ورزشی، دینی و اردوهای درون و برون استانی برگزار شد شرکت کردند که 9 هزار نفر مرد و سه هزار نفر زن بوده اند.
وی به برنامه های اجرا شده این کانون ها اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور تربیت نیروهایی جهت دیده بانی مساجد و انعکاس رویدادهای مسجد برنامه چهل مسجد40خبرنگار با آموزش خبرنگاران مسجدی اجرا شد.
رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قزوین ادامه داد: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان نیز با شرکت 632 نفر از یگر برنامه های امسال بود که برای اولین بار گروه هفت تا 16 سال نیز در آن حضور داشتند.
وی گفت: طرح قرآنی 1452 هم به طور خودجوش در سه فصل در حال اجرا است و الان جزء 30 پیگیری می شود که تاکنون 760 نفر در آن شرکت کرده اند.
حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: در سال جاری 16 طرح ابتکاری از سوی کانون های مساجد مصوب شد که در نهایت 6 مورد آن پذیرفته شد و جهت اجرا به کانون ها واگذار شده است.
وی، طرح تربیت مربی به منظور گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی، احیای مشاغل خانگی با برگزاری کلاس های کوتاه مدت و ارایه مدرک فنی و حرفه ای، اشتغالزایی و کارآفرینی در کشاورزی، انتشار نشریه طوبی، آموزش اصلاح قرائت حمد و سوره به حجاج و دوره های آموزشی مهارت های هفتگانه کامپیوتر با ثبت نام حدود 100 نفر را 6 طرحی عنوان کرد که در سال جاری با ابتکار قزوین اجرا شد.
رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قزوین اظهار داشت: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز از چند سال گذشته با استفاده از ظرفیت کانون ها تلاش هایی در جهت اصلاح روش زندگی شده است.
وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی تا رگ گردن به خانواده ها نردیک شده و نباید منتظر ورود بهزیستی ماند و مساجد پیش قراول همه امور اجتماعی هستند که می توانند در این خصوص نقش ایفا کنند.
وی افزود: تمام این فعالیت ها در شرایطی انجام می شود که کل اعتبارات ما یک میلیارد و 800 میلیون ریال است و اگر چرخه حمایتی مسجد کامل رعایت شود بسیاری از بد اخلاقی ها و آسیب ها حل خواهد شد.
حجت الاسلام رمضان یادآور شد: در راستای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی پنج استان از جمله قزوین انتخاب شده اند و تفاهم نامه های آن نیز امضاء شده و قرار است در آوج اجرایی شود و در آینده شورای فرهنگ عمومی هم در آن تشکیل خواهد شد.
وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری قلب تپنده مساجد هستند و با ایفای نقش در تربیت انسان های متدین، در به ثمر رساندن نقش تعلیم و تربیت رسالتی اساسی دارند.
این مسئول با تاکید بر استفاده از ظرفیت کانونهای مساجد گفت: در این راه گرچه انتظار حمایت دولتی نداریم اما باید حمایت حداقلی از آنها صورت گیرد چرا که مسجد محور تربیت نسل انقلابی است و رونق فعالیت آن موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.
وی ادامه داد: مسجد بهترین مکان برای حفظ دین و بهترین بستر اجتماعات سالم بشری است و امروز مهم ترین وظایف آن حفظ امید در مردم است.
حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه اگر بهره برداری زنان در مسجد افزایش یابد نتایج بهتری خواهد داشت ،گفت: زنان پیام رسانان بسیار فعال، انتقال دهنده سنت ها به نسل آینده هستند و نبض تربیت خانواده در آنان است بنابراین امروز هم بخشی از سیاست های تربیتی و ترویج زیبایی های دین از سوی بانوان صورت می گیرد.
وی افزود:مسجد ملک مشاء برای تمام مسلمانان است و حصار کشی در آن معنا ندارد و امیدواریم در گام دوم انقلاب شاهد نگاه امیدوارانه و رونق بیشتر مساجد باشیم.
6012/7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.