به گزارش ایرنا، علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت پیش رو بودن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری برگزار شد،افزود: صیانت از منابع طبیعی را باید یک وظیفه همگانی دانست چرا که اقدامات حفاظتی در این حوزه توسط یک یا 2 دستگاه خاص به تنهایی جوابگو نیست.
وی با بیان اینکه 61 درصد مساحت استان قزوین را اراضی منابع طبیعی دربرگرفته است،اظهار داشت: برای حفاظت از این منابع با مشکلات زیادی روبرو هستیم که از جمله آنها می توان به بحران کمبود آب، بیابان زایی، فرونشست زمین و تعرض سودجویان به حریم اراضی ملی اشاره کرد.
این مسئول گفت: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 145 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری به قزوین اختصاص یافته است که در همین راستا شاهد اجرای عملیات های مختلف در نقاط مختلف استان هستیم.
اسداللهی یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها 70 هزار هکتار ار اراضی منابع طبیعی استان تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفتنه اند که با این اقدام از تخریب رودها و فرسایش خاک جلوگیری و به تقویت سفره های آب زیرزمینی نیز کمک شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین به ضرورت حفاظت از چراگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت چرا امسال در سطح 40 هزار هکتار از مراتع استان انجام شد.
وی همچنین یادآور شد: طرح کاداستر (جدنگاری اراضی) سال جاری در 100 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در دست اجرا بوده و دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است.
این مسئول با اشاره به برخورد با متعرضان به اراضی منابع طبیعی،گفت: سال جاری
وی به کنترل پیشروی بیابان در استان با استفاده از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: با اقدامات انجام شده از جمله کاشت نهال های مقاوم به خشکی، روند بیایان زایی در استان تقریبا متوقف شده است.
وی همچنین گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، علاوه بر توزیع 350 هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان، مراسمی با حضور مسئولان استانی با مشارکت شهرداری در بوستان امام علی (ع) قزوین برگزار و در حاشیه آن نیز شاهد غرس صدها نهال در این مکان خواهیم بود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.