علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی استان قزوین هم اکنون پنج هزار و 291 فرد معلول شنوایی را تحت پوشش خود دارد که از این تعداد سه هزار و 451 نفر بر اثر عوامل مادرزادی و ژنتیک مبتلا به این عارضه شده اند.
وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی با عنایت به رسالت خود خدمات توانبخشی در طیف های وسیع مستمر و غیر مستمر به جامعه هدف خود ارائه می کند که استفاده از خدمات مراکز غیردولتی روزانه، آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک به مبتلایان اختلالات شنوایی از جمله آنها است.
وارثی ادامه داد: این مراکز به کودکانی که از سنین شیرخوارگی به دلیل ابتلا به اختلالات شنوایی در یادگیری و به کارگیری گفتار و زبان دچار مشکلاتی شده اند تا 15 سالگی و نیز به والدین این کودکان خدماتی همچون آموزش مهارتهای ارتباطی، مفاهیم زبانی و گفتاری برای استفاده از باقیمانده شنوایی ارایه می کنند.
وی گفت: این آموزش ها با تدوین و طراحی برنامه های توانبخشی با هدف توانمند سازی جبران محدودیت های عملکردی، دستیابی به سطح بالاتری از مشارکت در زندگی فردی و اجتماعی و درنهایت افزایش کیفیت زندگی آنها انجام می شود.
وارثی خاطرنشان کرد: در استان قزوین یک مرکز با این عنوان 50 کودک دارای این عارضه را تحت آموزش دارد و سازمان بهزیستی این مرکز را با پرداخت یارانه ماهانه حمایت می کند.
مدیرکل بهزیستی قزوین، پرداخت مستمری ماهانه به سه هزار و 796 فرد ناشنوا و ارایه سایر خدمات سازمان همچون کمک به بهبود تحصیلی، کمک هزینه رفت و آمد، اشتغال، معیشت و بیمه درمانی را براساس دستورالعمل جامع حمایتهای مالی سازمان بهزیستی از دیگر خدمات این اداره کل به ناشنوایان عنوان کرد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.