به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی قزوین افزود: اینگونه فعالیت های غیر مجاز موجب نگرانی خانواده ها می شود و لازم است دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی نظارت و کنترل بیشتری بر آنها اعمال کنند.
وی گفت: همچنین باید برای آموزش مردم در خصوص ضررهای مکمل های ورزشی تلاش شود و توجیه و هشدار به باشگاه داران در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.
حبیبی از ورزش و جوانان استان نیز درخواست کرد لیست باشگاه های ورزشی را برای نظارت بیشتر به طور مرتب در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
وی در ادامه آمار مرگ های ناشی از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را قابل تامل دانست و بر فرهنگ سازی و آموزش مردم جهت رعایت نکات ایمنی، سبک زندگی درست و تغذیه برای کاهش و کنترل این بیماری ها تاکید کرد.
معاون استاندار در ادامه تشکیل کانون های سلامت شهری و روستایی را طرحی ارزشمند دانست و گفت: با تشکیل این کانون ها که با مشارکت مردم فعالیت می کنند هم مردم توانمندتر می شوند و هم هزینه ها کاهش می یابد اما به هر حال نظارت بر عملکرد آنها به طور مستمر باید انجام شود.
وی اظهار داشت: فرمانداری ها و بخشداری ها باید همکاری جدی در خصوص تشکیل و فعالیت این کانون ها در حوزه خود داشته باشند.
حبیبی یادآور شد: تاسیس خانه مشارکت مردم در سلامت نیز اقدام ارزشمندی در کنار دستگاه های متولی سلامت استان بوده که به یک الگو در کشور تبدیل شده است.
وی با اشاره به ایام پایانی سال گفت: با توجه به افزایش مسافرت ها در این روزها لازم است برای ارتقای سلامت هموطنان، نظارت های بهداشتی و کنترل بهداشتی رستوران ها و اماکن بین راهی تقویت شود.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین افزود: آمار گازگرفتگی در استان بسیار بالا است و باید از طریق آموزش مردم در رسانه ها نسبت به کاهش و کنترل این حوادث اقدام کرد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.