به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند که در استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به سفر اخیر رییس سازمان محیط زیست کشور و تاکید بر قرار گرفتن قزوین به عنوان یک مسیر سبز و پاک در کشور، باید برای این موضوع به طور جدی وارد شویم و تمامی چالش های پیش رو را برداریم.
وی، آلودگی محیط زیست را یک منکر اجتماعی دانست و افزود: برای غلبه بر مشکلات زیست محیطی باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیز ائمه جمعه و جماعات به نحو مناسب برای فرهنگ سازی استفاده کرد.
فرخزاد با اشاره به طرح جمع آوری زباله و پاکسازی حاشیه راه ها از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در 25 اسفند ماه جاری، یادآور شد: در اجرای چنین طرح هایی پیشنهاد می شود تا ضمن همکاری و مشارکت دستگاه ها در این زمینه، مسئولان فرهنگی برای فرهنگ سازی مبنی بر داشتن محیطی پاک و پاکیزه در جامعه اقدام کنند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان جلسات کارگروه استانی مدیریت پسماند در سال جاری، گفت: شهرداری های استان برای حضور در جلسه بعدی باید مکان های در نظر گرفته شده برای تخلیه نخاله های ساختمانی مناطق تحت مدیریت خود را با رعایت مسایل زیست محیطی اعلام کنند.
به گفته وی، شهرداری ها برنامه های اجرایی خود را در زمینه تفکیک زباله از مبدا به عنوان یک وظیفه ذاتی و کارهای انجام شده در این زمینه را ارایه کنند.
فرخزاد با اشاره به بودجه 10 هزار میلیارد ریالی سال آینده مدیریت پسماند این استان، گفت: خوشبختانه با افزایش اعتبارات در نظر گرفته شده می توان گام های خوبی را برای اجرای برنامه های پیش بینی شده در این زمینه برداشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه به پایان مهلت دفن زباله های پزشکی هفت استان کشور در قزوین در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: براساس توافقات به عمل آمده این مدت دیگر تحت هیچ شرایطی تمدید نمی شود و از ابتدای سال آینده هیچ زباله پزشکی از سایر استان ها برای امحا در این استان پذیرفته نخواهد شد.

**تعامل خوبی برای پاکسازی محیط زیست در استان قزوین وجود دارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین در این جلسه گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین دستگاه ها و نهادهای مرتبط با موضوع زیست محیطی در امر پاکسازی مناطق مختلف این استان وجود دارد و تاکنون نیز طرح های مناسبی در این زمینه اجرایی شده است.
حسن پسندیده افزود: با توجه به معضل آلودگی های زیست محیطی در مبادی ورودی و خروجی عوارضی های استان، به خصوص هنگام تعطیلات نوروزی تدابیر لازم برای رفع آنها در نوروز سال 98 اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: در حوزه پاکسازی حاشیه راه های استان، به خصوص در آزادراه ها می توان با مشارکت و بهره مندی از ظرفیت برخی دستگاه ها از جمله راهداری و جهاد کشاورزی در بخش جمع آوری پلاستیک های موجود در اراضی کشاورزی و نیز شرکت ها و واحدهای تولیدی مستقر در آنها و نیز مجتمع های خدمات رفاهی موجود استفاده کرد.
وی به موضوع تفکیک زباله از مبدا در شهرها اشاره کرد و یادآور شد: این مساله برای سال آینده باید در دستور کار جدی این کارگروه و شهرداری های استان قرار گیرد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.