به گزارش ایرنا، سید عبدالله سجادی روز یکشنبه در مجمع سالیانه هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین،افزود: با وجود 900 زورخانه تعداد ورزشکاران ما در کشور از 12 هزار نفر فراتر نمی رود.
وی همچنین گفت: ذهنیت جامعه نسبت به رشته باستانی آنچنان که باید مثبت نیست به همین دلیل باید برای تغییر این رویه تلاش کنیم.
سجادی با بیان اینکه ورزش باستانی کامل ترین و بهترین رشته برای بدنسازی به شمار می رود،اظهار داشت: شاخص های قدرتی، سرعتی و ذهنی درون این رشته قرار دارد اما نبود تمرینات مناسب باعث شده تا ورزشکاران آن پس از خروج از این رشته خستگی یک ورزشکار طبیعی را نداشته باشند.
این مسئول با انتقاد به اینکه این رشته ورزشی همواره فاصله بسیاری با زنان ایجاد کرده است،گفت: این رشته ورزشی باید به خانواده ها معرفی شود و زنان ما نیز باید این رشته ورزشی را بپذیرند تا اجازه دهند فرزندانشان پا به این عرصه بگذارند.
وی اظهار داشت: رشته زورخانه به همت بزرگان و پهلوانان این رشته توانسته به عنوان میراث معنوی بشریت به نام ایران در یونسکو ثبت شود اما هنوز نتوانسته ایم در این رشته ورزشی جذب نیروی کافی داشته باشیم.
نایب رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در ادامه اظهار داشت: متاسفانه با اینکه قانون تخصیص 27 صدم درصدی مالیات بر ارزش افزوده به رشته های باستانی را در نظر گرفته اما به علت برخی سیاسی کاری ها این اعتبارات به فدراسیون پرداخت نمی شود.
سجادی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: حفظ حرمت پیشکسوت و جذب جوانان باید همواره در رشته باستانی مورد توجه قرار بگیرد و نباید فراموش کنیم که ضرب مرشد زورخانه تا زمانی زنده است که نوجوانان و نونهالان پا به این عرصه بگذارند.
وی در پایان بر رعایت هرچه بیشتر بهداشت و نظافت در زورخانه ها تاکید کرد و گفت: باید از حضور ورزشکاران بدون زیرپوش و یا با زیرپوش های نامتعارف در زورخانه ها جلوگیری کرد.
9925*6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.