به گزارش ایرنا مهناز احمدی دستجردی روز یکشنبه در همایش بانوان فاطمی و نخستین همایش حقوق شهروندی که به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در قزوین برگزار شد، افزود: آشنا کردن دانش آموزان با حقوق و تکالیف خود، انسان های مسئولیت پذیر به بار می آورد و موجب می شود در آینده در جایگاه های خدمتی خود، وظایف و نقش ها را به درستی انجام دهند.
وی اضافه کرد:حقوق شهروندی به نوعی حق الله، حق الناس و حق النفس است و باید به دانش آموزان آموزش داده شود که نسبت به حقوق مردم حساس باشند؛ چون وقتی کسی در برابر مردم، بین المال و مسئولیت اجتماعی خود حساس نباشد از حق و حقوق مردم به راحتی عبور می کند.
احمدی با بیان اینکه حقوق شهروندی از وعده های دولت تدبیر و امید در سال 92 بود که به دستگاه ها ابلاغ شد، افزود: در این راستا میزهای خدمت در آموزش و پرورش برای تکریم ارباب رجوع مستقر شدند که کاهش میزان مراجعات مردم به ادارات بدون تحمیل هزینه ای به مردم یا دولت از نتایج آن بود.
وی در ادامه با تاکید بر جایگاه معلمان در جامعه گفت: این قشر فرهیخته از افراد مورد وثوق و اعتماد مردم هستند و وظیفه دولت ها است که قدر فرهنگیان را دانسته و حقشان را ادا کنند.
احمدی با تاکید بر اینکه توسعه و رشد کشورها با اهمیت دادن به آموزش و پرورش اتفاق می افتد، گفت: در نظام تعلیم و تربیت، اولویت نخست تربیت، آموزش اخلاق و مسئولیت پذیری است.
وی در ادامه با اشاره به ابعاد وجودی حضرت فاطمه زهرا(س) اضافه کرد: یکی از رسالت های مهم حضرت زهرا (س) تربیت بانوان معلم بود و ما باید با الگوگیری از این بانوی بزرگوار درس تعلیم و تربیت را بیاموزیم.
احمدی، نوع دوستی را یکی از ویژگی های شاخص حضرت صدیقه کبری عنوان کرد و ادامه داد: این ویژگی شاخص در کنار مسئولیت اجتماعی از مصادیق مهم در حقوق شهروندی است که نشان می دهد دولت نسبت به آنها اهمیت زیادی قایل است.
وی افزود: حقوق شهروندی یک مسئولیت متقابل بین ملت و دولت است که اگر هر دو با همدیگر مورد توجه باشند بسیاری از معضلات امروزی اتفاق نخواهند افتاد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.