به گزارش ایرنا، افشین پیرنون روز یکشنبه در دومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان افزود: میزان تردد خودروها در نوروز سال 97 این استان با رشد 17 درصدی نسبت به سال 96، بالغ بر 23 میلیون و 945 هزار و 765 دستگاه بود.
وی، مهمترین برنامه این اداره کل را ساماندهی مسافرت های نوروزی دانست و تاکید کرد: ارایه نظرات دستگاه های مرتبط جهت تهیه برنامه یکپارچه برای امداد و نجات و ایمنی راه ها، پیش بینی حوادث و تاثیر موارد ترافیکی و شرایط اقلیمی و یا حوادثی نظیر تصادف های زنجیره ای و سیلاب برای نوروز امسال مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در برخی ایام شاهد ارایه سرویس های دربستی ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم، جهت هرگونه هماهنگی انجام این مساله در طول تعطیلات نوروزی تنها با مشارکت و نظرخواهی کارشناسان این اداره صورت می پذیرد.
به گفته این مسئول، جا به جایی مسافران نوروزی این استان توسط 210 دستگاه اتوبوس و یک هزار و 100 دستگاه سواری صورت می گیرد.
وی با اشاره به آغاز سفر راهیان نور از 15 اسفند ماه جاری به مدت یک ماه، گفت: در خصوص هماهنگی های لازم به منظور اعزام هر چه مطلوب این کاروان ها به مناطق جنگی انجام شده است.
پیرنون از رسانه ها به عنوان بازوان اجرایی دستگاه های مرتبط با سفرهای نوروزی یاد کرد و افزود: توصیه های لازم در خصوص همراه داشتن ملزومات سفر و ترغیب مردم به انجام سفرهای با برنامه در طول تعطیلات از جمله برنامه هایی است که رسانه ها می توانند در طول این ایام بر روی آن تاکید داشته باشند.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.