علی حیدر شاه حسینی روز یکشنبه در گفت وگو خبرنگاران افزود: این نمایشگاه توسط سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار می شود.
وی یادآور شد: این نمایشگاه که حاوی 45 قطعه عکس است، به مدت پنج روز تا بیستم اسفند ماه جاری در نگارخانه بانو فاطمه زهرا (س) برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.
شاه حسینی با بیان اینکه مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران اختصاص دارند،افزود: نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران با هدف اطلاع رسانی درباره حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمان های بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سازمان ملل متحد برگزار می شود.
وی همچنین یادآور شد: آئین افتتاحیه این نمایشگاه به عنوان رخدادی هنری -دیپلماتیک چهارشنبه پانزدهم اسفند ماه جاری با حضور 'ماریا دوتسنکو' رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در ایران به همراه استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استانی در آمفی تئاتر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار خواهد شد.
سازمان ملل متحد سال 1945 میلادی تاسیس و جایگزین جامعه ملل شد این سازمان توسط 51 کشور تاسیس و سال 2011 میلادی، 193 کشور عضو داشت و اعضای آن تقریبا شامل همه کشورهای مستقلی است که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده ‌اند.
ایران به‌ عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد در میان نخستین کشورهایی بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تاسیس و فعالیت‌ های این مرکز در ایران از سال 1950 آغاز شد.
3013/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.