به گزارش ایرنا، عباس علایی مقدم روز یکشنبه در مجمع سالیانه هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین افزود: رشته زورخانه ای به حدی ارزش و اعتبار فرهنگی و تاریخی دارد که باید در تمام برنامه ها مراقب حفظ و حرمت فرهنگ این رشته پهلوانی باشیم.
وی اضافه کرد: رشته زورخانه پیشانی همه رشته های ورزشی است و وقتی ورزشکار با وضو وارد گود می شود و با ذکر علی (ع) شروع به کار می کند، نتیجه آن افتادگی، تواضع و فروتنی است.
علایی مقدم در ادامه با این پرسش که چرا رشته تکواندو بیش از 2 هزار بیمه شده دارد درحالی که رشته زورخانه ای 230 بیمه شده دارد؟،گفت: دلیل همه اینها این است که فرهنگ و قدمت این رشته ورزشی فراموش شده و هنوز خوب مدیریت نمی شود.
این مسئول ادامه داد: روسای هیات های شهرستانی باید با بهبود عملکرد خود درخواست اعتبار کنند چرا که چراغ خیلی از زورخانه ها با 5 تا 10 میلیون تومان روشن می شود.
علایی مقدم در ادامه اظهار داشت: در شهرهای شریف آباد و دانسفهان در حال احداث زورخانه هستیم و در مورد تجهیزات نیز برای خرید میل و کباده نیز می توان از اعتبارات شهرستانی استفاده کرد.
وی در خصوص هزینه کرد پیشنهادی هیات پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین در سال 98 نیز گفت: با توجه به هزینه 90 میلیون تومانی هیات در سال جاری به نظر می رسد رقم پیشنهادی 120 میلیون تومانی معقول و منطقی است و امکان تحقق آن قابل تصور است.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین یادآور شد: اگر خواهان ورود نونهالان در رشته های ورزشی هستیم، باید محیط رشته های ورزشی را سالم کنیم چرا که اگر قرار باشد گلادیاتورها و افرادی با خالکوبی در این رشته حضور باشند والدین اجازه حضور به نوجوانان خود برای حضور در زورخانه را نمی دهند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.