به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست ضرورت آینده پژوهی در سیاستگذاری و تصمیم گیری با تاکید بر اینکه نباید نسبت به آینده منفعل ماند، افزود: جهان یک کل به هم پیوسته است و تمام موجودات عالم بر روی یکدیگر تاثیر و تاثر دارند.
وی اضافه کرد: در آینده پژوهی باید حوزه علوم شناختی نیز مورد توجه قرار گرفته و از روحیات و اذهان انسان ها نیز برای برنامه ریزی دقیق و همه جانبه اطلاع کسب شود.
زاهدی با اشاره به چند مشکل در خصوص آینده پژوهی، گفت: مدیران در برنامه ریزی ها آرزو را از هدف تفکیک نمی کنند و به دلیل حاکمیت 2500 ساله استبداد در کشور همیشه به دنبال برنامه های کوتاه مدت و زود بازده هستند.
زاهدی با تاکید بر اینکه مدیران باید برای آینده سازمان تلاش کنند، گفت: دیگر سیاستگذاری سنتی جواب نمی دهد چون در دنیای کنونی تمامی صحنه گردانان بازیگرانی بیش نیستند و در چنین دنیایی باید با نگاه به دنیا عمل کرد.
وی با اشاره به اشکالات دیگر مدیریت سنتی، گفت:متاسفانه مدیران کمتر از ظرفیت مردم استفاده می کنند در حالی که واگذاری خدمات دستگاه ها به بخش خصوصی یک امر ضروری در مدیریت است.
زاهدی افزود: دولت حتی نتواسته مدیران خود را به برون سپاری خدمات قانع کند تا مردم به مشارکت گرفته شوند و همین امر باعث شده که توانمندی های مردم هم از آنها گرفته شده و آنها انتظار دارند همه چیز را دولت برای آنها انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه در نگاه به آینده باید برای تقویت سرمایه اجتماعی تلاش کرد، افزود: اگر نتوانیم سرمایه اجتماعی را تقویت کنیم هرچقدر پول و سرمایه نیز در جامعه تزریق شود فایده ای نخواهد داشت.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.