شهردار قزوین گفت: مشکلات موجود در بافت تاریخی شهرها بدون‌شک با نگاه انسان‌محور و حفظ هویت تاریخی آن حل و فصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی صفری در جلسه اجرای برنامه‌های مدیریت شهری در بافت تاریخی تاکید کرد: وجود مجموعه‌های تاریخی ارزنده‌ مانند دولت‌خانه صفوی، باغستان سنتی، حمام‌های تاریخی بی‌نظیر و آثار تاریخی متعدد دیگر برای مجموعه شهرداری یک افتخار است.

وی ادامه داد: با وجود استفاده از راهکارهای متفاوت؛ هدف شهرداری و مجموعه میراث فرهنگی برای حفظ هویت تاریخی - فرهنگی شهر مشترک بوده و امیدواریم با برگزاری جلسات کارشناسی و با نگاه انسان محور بتوانیم بخش اعظم مشکلات باقی‌مانده درباره باغستان سنتی، پروژه شهید انصاری، محله بلاغی و سایر محلات را با حفظ هویت تاریخی بافت، حل و فصل کنیم.

شهردار قزوین متذکر شد: در حوزه بافت تاریخی و مسایل میراث، نگاه سازمان میراث فرهنگی کارشناسی‌تر، علمی‌تر و در اولویت بوده و این انتظار وجود دارد با همین نگاه اقدام به حل موانع و مرتفع کردن مشکلات شهروندان کنیم.

به گفته این مدیر شهری، با توجه به محدودیت اعتبارات سازمان میراث فرهنگی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی، شهرداری قزوین آمادگی دارد تا در این حوزه همکاری لازم را داشته باشد.

صفری با بیان اینکه امروز احداث پل، بلوار و برج های مسکونی و تجاری به‌عنوان زیر ساخت‌‌های توسعه شهری مطرح هستند، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم شاخص‌های توسعه شهر مانند ارتقا سرانه مطالعه، بالا بردن سرانه فضای سبز، اصلاح فرهنگ ترافیک و سایر موارد در این زمینه را در استان بالا ببریم.

شهردار قزوین افزود: امیدوارم در مسیر رسیدن به اهداف توسعه شهر، به ویژه در حوزه احیاء و مرمت آثار تاریخی از همراهی میراث فرهنگی بهره‌مند شده تا بتوانیم کنار هم و به دور از تعصبات بخشی‌نگری و دستگاهی در ارایه خدمات بهینه به شهر و شهروندان تلاش کنیم.

در این نشست علاوه بر شهرداری قزوین، رییس شورای‌شهر، سرپرست میراث‌فرهنگی و گردشگری، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و تنی چند از اعضای شورای‌شهر قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.