به گزارش ایرنا محمد نسخه چی روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت شصت و ششمین سالگرد تصویب استقلال کانون های وکلای دادگستری که با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد افزود: از زمان تصویب این قانون آحاد مردم از آن بهره مند شدند و امروز کانون های وکلای دادگستری خدمات ارزنده ای به مردم ارایه می دهند.
وی اضافه کرد: کانون وکلای دادگستری به برکت استقلال خود توان اداره مجموعه خود را دارد و نیازی به اداره شدن از بیرون مجموعه ندارد.
نسخه چی ادامه داد: کانون های وکلای دادگستری با استفاده از دانش حقوقی وکلای خود به مردم معاضدت و مشاوره حقوقی می دهد و در جهت دادرسی منصفانه، گام های موثری برداشته است.
وی گفت: این نهاد صنفی بدون وابستگی به هیچ نهادی سالانه از دانش آموختگان حقوق برای ورود به حرفه وکالت آزمون می گیرد و زمینه پرورش و تربیت آنها را فراهم می کند.
نسخه چی یادآور شد: کانون ها می توانند بر خود نظارت داشته باشند و اگر حق شخصی در وکالت تضییع شود به شکل منصفانه بر اساس قوانین به تخلفات وکلا رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه بررسی تعداد پرونده های وکلا در محاکم و مقایسه آن با تعداد شکایات علیه وکلا ثابت می کند که وکلا به قوانین پایبند هستند، گفت: به طور مثال در مقابل حدود 50 هزار پرونده که وکلای استان حضور دارند تعداد شکایات سالانه از آنها در حد 200 مورد است که بسیاری از آنها منتهی به قرار منع تعقیب می شود.
وی اظهار داشت: امروز وکلا با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و با گذشت 66 سال از این تجربه و بهره مندی جامعه از این خدمات چرا باید شاهد تصویب قوانینی باشیم که استقلال آنها را مخدوش می کند.
رییس کانون وکلای دادگستری قزوین افزود: حضور وکیل در جریان دادرسی کمرنگ شده و برخورد با وکلای خوشنام باعث می شود رغبتی برای حضور در محاکم قضایی نداشته باشند.
وی بر روزآمد کردن قوانین وکالت تاکید کرد و افزود: با اصلاح این قوانین امیدواریم
در سال های آینده شاهد حضور وکلایی باشیم که حضور آنها در محاکم متضمن حقوق عادلانه شود.
هم اکنون حدود 800 وکیل و کارآموز وکالت عضو کانون وکلای دادگستری قزوین هستند.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.