به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه شهر قزوین افزود: پیکر شهید امیر محمدرضایی سال گذشته پس از 30 سال از جنگ تحمیلی در قزوین تشییع شد و هم اکنون پیکر بردار شهیدش حمید محمدرضایی بعد از سه سال مفقودی شناسایی شده است و این افراد به معنای واقعی کلمه سفیران نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم نه قهر کردند، نه استعفا دادند و نه سکه گرفتند، اظهار داشت: این شهدا شجاعانه ایستادگی کردند و حضور بشار اسد در ایران نزد مقام معظم رهبری نتیجه زحمات شهدای مدافع حرم امثال حججی ها و اسدی ها در عرصه سیاسی و دیپلماسی است.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه ها ، از استعفای وزیر امور خارجه انتقاد کرد و گفت: این اقدام نابه جا موجب شد خبر دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب چنان که باید دیده نشود.
وی به حضور بشار اسد نزد رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رییس جمهور سوریه پس از پیروزی مقاومت اسلامی به نزد رهبر فرزانه انقلاب رفت و برخی روزنامه نگاران آن را ساخت جدید جامعه ایرانی و اسلامی قلمداد کردند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب به بشار اسد لقب قهرمان عرب داد و این نشان می دهد که رییس جمهور سوریه در مقابل همه دشمنی ها ایستادگی کرده و تشویق وی از سوی رهبری برای ما بسیار خوشحال کننده است.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: به خاطر داشتن رهبری فرزانه و بصیرت مردم ایران توانستیم در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کنیم و هیچ کدام از طرح های تروریستی دشمن همانند داعش و جنگ های منطقه ای نتوانست ملت ایران را از پای درآورد.
وی ادامه داد: امنیتی که اکنون در جامعه برقرار است نتیجه زحمات شهدای انقلاب اسلامی است که اکنون باید قدردان زحمات آنها باشیم و خانواده آنها را تکریم کنیم.
آیت الله عابدینی به روزهای امن مردم ایران اشاره کرد و گفت: مردم در طول تاریخ به خصوص هشت سال دفاع مقدس روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و هواپیماهای بعث عراق با موشک و بمباران عزیزان زیادی را به شهادت رساندند.
آیت الله عابدینی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد که هرکسی به قدر توان خود درختی بکارد و لازم است بسیج مردمی در حوزه درختکاری شکل بگیرد تا سرنوشت و آینده ما تضمین شود.
وی به جشن نیکوکاری پرداخت و گفت: همیشه باید حامی فقرا و مسکینان بوده و هوای تنگدستان را داشته باشیم تا درک و فهم اجتماعی در سطح جامعه افزایش یابد.
آیت الله عابدینی همچنین به نقش پررنگ کمیته امداد پرداخت و گفت:این نهاد با همکاری مردم توانسته افراد نیازمند زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد و باید آن را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.