در این مطلب که به قلم شیرین برزگر نوشته شده می خوانیم: چندی قبل مریم بیدخام، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ضمن ناکارآمد دانستن چرخه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در استان از بازگشت دوباره بسیاری از متکدیان به فضای شهری خبر داده و خواستار اجرای طرح های موثرتری برای مقابله با پدیده تکدی گری در قزوین شده بود.
در این خصوص یک کارشناس جامعه شناسی در گفت و گو با خبرنگار مینودر، بی اعتمادی مردم به نهادهای متولی مبارزه با تکدی گری را از علل مشارکت نکردن آنها در رفع مشکل تکدی گری دانسته و گفته است: دلیل بی اعتمادی مردم به نهادهای متولی، شفاف نبودن دخل و خرج این ارگان ها است؛ البته این مشکل از قدیم با شدت و ضعف های مختلف وجود داشته، اما امروز اخبار شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و شبکه های ماهواره ای هم به این بی اعتمادی دامن زده اند.
حسن پورمهابادیان، نبود توازن میان هزینه بودجه در جاهای مختلف را از دلایل تشدید این بی اعتمادی عنوان و تصریح کرد: وقتی مردم می بینند پول های زیادی در امور نه چندان مهم خرج می شود، آن وقت با خود می گویند که اگر بودجه کافی وجود دارد، چرا برای رفاه مردم و مبارزه با فقر و تکدی گری خرج نمی شود؟
این جامعه شناس با تاکید بر نقش غیرقابل انکار بیکاری، فقر و حاشینه نشینی در تشدید پدیده تکدی گری، اضافه کرد: اگر نتوانیم مشکلات اقتصادی را رفع کنیم، در 15 سال آینده، تکدی گری به معضل اجتماعی اصلی شهر قزوین بدل می شود.
وی با بیان اینکه در قزوین به نسبت شهرهایی مانند تبریز و یزد انجمن ها و موسسه های خیریه کمی داریم، گفت: متاسفانه انجمن خیریه فعال در قزوین خیلی کم است و طبق فهرست موجود در استانداری، بسیاری از خیریه ها انجمن خود را ثبت کرده اند، ولی فعالیت محسوسی ندارند، ضمن اینکه بسیاری از این انجمن ها در چند سال اخیر سوء استفاده های مالی زیادی مرتکب شده اند و بنابراین استانداری سخت به انجمن های خیریه جدید مجوز می دهد.
همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین درباره اجرای طرح جریمه نقدی متکدیان در سطح استان گفته است: برای کاهش حضور متکدیان در قزوین، در صورت دستگیری این افراد 900 هزار تومان جریمه خواهند شد.
وی از این سخنی نگفت که این پول صرف رفع مشکلات معیشتی سایر اقشار نیازمند خواهند شد یا نه؟
تاریک روشن اتاق بازرگانی قزوین عنوان مطلب دیگری از مینودر است که در آن گفت و گویی اختصاصی با یک اقتصاد دان درباره چالش های توسعه اتاق بازرگانی قزوین صورت گرفته است.
سخنان عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی جامعه کارگری با تیتر مسئولان صدای کارگران را بشنوند از دیگر عناوین این شماره هفته نامه مینودر است.
هفته نامه مینودر به مدیر مسئولی عاطفه مشایخ در قزوین منتشر می شود.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.