به گزارش ایرنا رییس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در این همایش گفت: این نشست یک روزه با هدف ترویج آینده نگری در سیاستگذاری و برنامه ریزی استانی برگزار شده است.
حاکم قاسمی با اشاره به سطوح مختلف آینده پژوهی گفت: یکی از سطوح آینده پژوهی سطح محلی و منطقه ای است که در این سطح آینده پژوهی و آینده نگاری برای قلمروهای منطقه ای و محلی صورت می گیرد.
رئیس پژوهشکده آینده پژوهی با اشاره به برگزاری برنامه هایی که به مناسبت روز جهانی آینده و با هدف ترویج آینده پژوهی صورت می گیرد، گفت: اغلب این برنامه ها در شهر بزرگی چون تهران برگزار می شود که بسیار مفید و مناسب هستند ولی آینده پژوهی را در سطح کلان ملی مطرح کرده و برای ترویج آینده پژوهی تنها در تهران موثر هستند و به سطوح استانی و محلی کشیده نمی شود.
وی افزود: نشستی که در استان قزوین برگزار می شود تلاش دارد آینده پژوهی را در سطح منطقه ای مطرح کرده و برای ترویج آن در میان مدیران و تصمیم گیران استانی اقدام کند.
قاسمی با بیان اینکه رشته آینده پژوهی برای اولین بار در کشور در سال 1387 در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) طراحی و تاسیس شد و اولین دانش آموخته دکتری آینده پژوهی از این دانشگاه است، اظهار امیدواری کرد برگزاری این نشست نیز نمونه و الگویی برای توجه به آینده پژوهی در سطح منطقه ای و محلی شود.
وی افزود: همچنین امیدواریم آینده پژوهی و آینده نگری در بین مدیران، تصمیم گیران و برنامه ریزان استانی ترویج شده و گسترش یابد.
قاسمی اضافه کرد: آینده نگری در برنامه ریزی، آینده نگاری در جهان و کارکردهای آن، ارکان سازمان آینده نگر، رابطه آینده پژوهی و سیاستگذاری، چالش های زیست محیطی و چشم انداز پیش رو و آینده پژوهی در اسناد برنامه ای استان، موضوعاتی هستند که در نشست امروز با تاکید بر آینده پژوهی منطقه ای در باره آنها گفتگو و تبادل نظر می شود.
6101* 7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.