به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی صفری در جلسه اجرای برنامه های مدیریت شهری در بافت تاریخی، تاکید کرد: وجود مجموعه‌های تاریخی ارزنده‌ مانند دولتخانه صفوی، باغستان سنتی، حمام‌های تاریخی بی نظیر و آثار تاریخی متعدد دیگر برای مجموعه شهرداری یک افتخار است.
وی ادامه داد: با وجود استفاده از راهکارهای متفاوت؛ هدف شهرداری و مجموعه میراث فرهنگی برای حفظ هویت تاریخی - فرهنگی شهر مشترک بوده و امیدواریم با برگزاری جلسات کارشناسی و با نگاه انسان محور بتوانیم بخش اعظم مشکلات باقی مانده در خصوص باغستان سنتی، پروژه شهید انصاری، محله بلاغی و سایر محلات را با حفظ هویت تاریخی بافت، حل و فصل کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه بافت تاریخی و مسایل میراث، نگاه سازمان میراث فرهنگی کارشناسی تر، علمی تر و در اولویت بوده و این انتظار وجود دارد که با همین نگاه اقدام به حل موانع و مرتفع نمودن مشکلات شهروندان کنیم.
به گفته این مدیر شهری، با توجه به محدودیت اعتبارات سازمان میراث فرهنگی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی، شهرداری قزوین آمادگی دارد تا در این حوزه همکاری لازم را داشته باشد.
صفری با بیان اینکه امروز احداث پل، بلوار و برج های مسکونی و تجاری به عنوان زیر ساخت‌ های توسعه شهری مطرح هستند، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم شاخص‌های توسعه شهر مانند ارتقا سرانه مطالعه، بالا بردن سرانه فضای سبز، اصلاح فرهنگ ترافیک و سایر موارد در این زمینه را در استان بالا ببریم.
شهردار قزوین افزود: امیدوارم در مسیر رسیدن به اهداف توسعه شهر، به ویژه در حوزه احیاء و مرمت آثار تاریخی از همراهی میراث فرهنگی بهره‌مند شده تا بتوانیم در کنار هم و به دور از تعصبات بخشی نگری و دستگاهی، در ارایه خدمات بهینه به شهر و شهروندان، تلاش کنیم.
براساس این گزارش، در این نشست علاوه بر شهرداری قزوین، رییس شورای شهر، سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و تنی چند از اعضای شورای شهر قزوین حضور داشتند.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.