فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در چند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت قوه قضائیه و جرم‌انگاری‌های صورت گرفته امنیت حافظان و محیط‌بانان محیط زیست رشد صعودی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، طی مراسمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در این مراسم معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از قوی‌ترین، پویاترین و کارآمدترین یگان‌های کشور است و امیدوارم به همین شکل ادامه داشته باشد و مسیر ایجاد شده ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: صداقت و درستکاری که در یگان وجود دارد، موجب پیشرفت و حفظ محیط زیست کشور است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اذعان کرد: محیط‌بانان به عنوان نیروهای صف در مجموعه محیط زیست باید تحت پشتیبانی و حمایت تمام کارکنان ستادی باشند.

طاهری افزود: باید همه جانبه نیروهای یگان را تقویت کرد تا با قلبی محکم و امنیت اجتماعی و هر گونه انحرافی در حفظ محیط زیست تلاش کنند.

محبت خانی ادامه داد: باید بهترین‌های خود را که شامل ماشین، آموزش، تجهیزات، امکانات و رفاهیات است، برای محیط‌بانان داشته باشیم تا مجموعه صف قوی و مطمئن عمل کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: یکی از ارکان امنیت، امنیت زیست محیطی است که به دلیل برنامه‌های اشتباه گذشته و عدم حمایت کامل از حافظان محیط زیست و محیط‌بانان وضعیت خوبی نداشته که درچند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت قوه قضایه و جرم‌انگاری‌های صورت گرفته دارای رشد صعودی داشته و بهای جانداران مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: آموزش جهت همکاران محیط‌بان محیط زیست از واجبات ادامه خدمت است چراکه آموزش، هزینه نیست بلکه سرمایه است و باید به نحو احسن اجرا شود که در این راستا تفاهم‌نامه فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی در حال تنظیم است.

وی مطرح کرد: قانون و ضوابط نحوه بکارگیری از سلاح و نگهداری آن در محیط زیست باید دقیقا رعایت شود چراکه استفاده از سلاح در محیط زیست استفاده پدافندی است و صرفا جهت دفاع از خود است که باید مقررات نحوه استفاده از آن دقیقا رعایت شود.

پیگیری به موقع صدور احکام حمل سلاح

در این مراسم، حسن پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گزارشی از وضعیت یگان حفاظت محیط زیست استان ارائه و اذعان کرد: تعامل یگان حفاظت استان قزوین با یگان حفاظت سازمان و رعایت دستورالعمل‌ها، ضوابط و قوانین حفاظت محیط زیست از اهم برنامه‌های یگان وحفاظت از عرضه‌های مناطق تحت مدیریت از وظایف نیروهای محیط‌بان است.

وی ارائه به موقع گزارش حوادث و رویدادهای مهم در حوزه وظایف یگان، ارائه گزارش عملکرد مستمر و ماهیانه، نظارت بر عملکرد پرسنل یگان در چهارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های تعیین شده و پیگیری به موقع صدور احکام حمل سلاح را از اهم وظایف حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین برشمرد.

این مسئول ادامه داد: نظارت بر اجرای برنامه های جاری آماربرداری و سرشماری، ارتباط مستمر با فرماندهی یگان حفاظت مرکزی سازمان در ارائه گزارش رویدادها ، حوادث و صورت جلسات از دیگر وظایف حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: از دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست در استان‌های کشور راهبری و تدوین برنامه عملیاتی مقابله با آلودگی و شکار و صید غیر مجاز، دستگیری متخلفین، معرفی به مراجع قضایی، سازماندهی و تامین اسلحه و مهمات و تجهیزات مورد نیاز با هماهنگی یگان سازمان، گسترش همکاری با نیروی انتظامی در تمام زمینه‌های حفاظتی و امنیتی، هماهنگی لازم با مراجع قضایی در زمینه تعقیب و پیگیری متخلفین، همکاری با گشت‌های تخصصی ویژه پیشگیری و جلوگیری از هر گونه تخریب و آلودگی از برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.