معاون حقوقی ، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب درآمد پایدار برای استان‌ها در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: با تحقق این درآمد از اوایل سال 98، وضعیت استان‌ها به ویژه شهرستان‌ها بهتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی‌اصغر کاراندیش‎‌مروستی در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: بیش از دو هزار مدرسه قرآنی تحت پوشش معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و بیش از 26 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد و حدود 500 سینما در کشور فعال هستند.

وی افزود: رسالت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد رشد فضایل اخلاقی در جامعه است که مبنای هر فعالیتی اعم از فرهنگی، هنری، مطبوعاتی، قرآنی، سینمایی، خبرگزاری، اوقاف و حج و زیارت غیره است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حدود هفت هزار هفته‌نامه، روزنامه و فضای مجازی به ثبت رسیده و حرکت آنها هم در جامعه به سمت فضایل اخلاقی است.

کاراندیش‌مروستی مطرح کرد: طی 40 سال انقلاب تجربه ثابت کرده تا در حوزه فرهنگ به توسعه پایدار پیدا نکنیم در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نمی‌توانیم به توسعه پایدار دست یابیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سهم فرهنگ در بودجه عمومی کشور بسیار اندک و حدود سه درصد است از این سه درصد، 15 درصد به وزارت و 85 درصد مابقی به دستگاه‌ها و نهادهایی اختصاص می‌یابد که در حوزه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند.

معارفه

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد:اعتبار کلی وزارت فرهنگ و ارشد در سال 97 نسبت به سال 96، بیش از دو برابر شده و اعتباراتی که به استان‌ها از طریق ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال شده، حدود 6 برابر شده است.

کاراندیش‌مروستی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب درآمد پایدار برای استان‌ها در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: با تحقق این درآمد از اوایل سال 98، وضعیت استان‌ها به ویژه شهرستان‌ها که مظلوم واقع شده‌اند، بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: برخی مشکلات و ایرادهایی که در حوزه‌های مختلف اعم از عمرانی، اقتصادی، کشاروزی و محیط زیست و غیره وجود دارد، نداشتن برنامه و مدیریت است که بعضا غافل بوده‌ایم در حالی که باید علاوه بر منابع مالی، برنامه توام با مدیریت صحیح داشته باشیم یعنی برنامه و مدیریت در منابع مالی لازم است.

این مسئول مطرح کرد: در 6 ماه اخیر پیگیر حل مشکل استخدامی و بازنشستگی اسکندری‌نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قزوین بودیم که به نتیجه نرسیدیم و تصمیم بر این شد که حجت‌الاسلام مهدی حسینی که از سوابق کاری خوبی در حوزه فرهنگ و هنر برخودار بود، به عنوان مدیر کل جدید انتخاب و معرفی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.