به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز سه شنبه در نشست تخصصی جایگاه وکالت معاضدتی در دادرسی عادلانه که به مناسبت هفتم اسفندماه سالروز تصویب استقلال کانون های وکلای دادگستری برگزار شد،افزود: همچنین در سال گذشته نیز 25 فقره پرونده وکالت قتل توسط این وکلا به صورت تسخیری پذیرفته شد.
وی اضافه کرد: جرایم مواد مخدر بیشترین آمار وکالت تسخیری است که تعداد آنها در سال گذشته 248 پرونده و در سال جاری 215 فقره پرونده بوده است.
حسینی ادامه داد: بعد از این دو موضوع، سایر جرایم از جمله جرایم کودکان زیر 18 سال، اعمال منافی عفت عمومی، نزاع، تجاوز، مشروبات الکلی، تخریب، صدمات عمدی بدنی و تصادفات نیز در بین پرونده های وکالت تسخری به چشم می خورند.
وی، تعداد کل پرونده های وکالت تسخیری وکلای قزوین را 520 فقره در سال گذشته و 524 فقره در سال جاری عنوان کرد و گفت: در حوزه پرونده های حقوقی هم از سال 92 تاکنون 345 پرونده وکالت معاضدتی توسط وکلای قزوین پذیرفته شده است.
حسینی همچنین گفت: یکی از موضوعاتی که در قانون به آن تصریح نشده اما وکلا به طور داوطلبانه انجام می دهند ارایه خدمات مشاوره حقوقی است که در ساختمان دادسرای استان، مجتمع قضایی کوثر، دادگستری البرز، محمدیه و کانون وکلا طبق برنامه ریزی مدون توسط وکلا ارایه می شود.
وی افزود: در همین راستا سال گذشته وکلای عضو کانون وکلای دادگستری قزوین در حدود 12 هزار مشاوره حقوقی رایگان به شهروندان استان ارایه دادند.
حسینی افزود: وکلای دادگستری بدون دریافت کوچکترین دستمزدی و وارد کردن هزینه به سیستم قضایی تجربه خود را در جهت ارتقای دانش حقوقی جامعه به کار برده اند و در این راه از کوچک ترین تلاشی برای احقاق حق و کمک به تحقق عدالت کوتاهی نمی کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.