به گزارش ایرنا، محمد نسخه چی روز سه شنبه در نشست تخصصیجایگاه وکالت معاضدتی در دادرسی عادلانه افزود: موضوع استقلال وکلا و کانون های وکلای دادگستری به این معنی است که کانون ها توان اداره امور خود را دارند کما اینکه در 66 سال گذشته با استقلال آنها این موضوع به خوبی محقق شده و وکلا به بهترین شکل ممکن بر امور و رفتار خود نظارت دارند و کم ترین هزینه را نیز به دولت و حاکمیت وارد می کنند.
وی اضافه کرد: این استقلال از جهت دفاع از حقوق موکل نیز اهمیت بالایی دارد چون وکیل با داشتن استقلال و بدون نگرانی و وابستگی به شخص یا نهاد خاصی به دادرسی عادلانه و تحقق عدالت در محکمه کمک می کند.
نسخه چی ادامه داد: گرچه در سال های اخیر با وضع قوانینی این استقلال وکلا مخدوش شده اما وکلا باز هم برای دادرسی عادلانه در دادگاه ها نهایت تلاش خود را به کار می برند.
وی همچنین گفت: معاضدت قضایی و مشاوره به افراد نیازمند از اهداف مقدسی است که بر عهده وکلا گذاشته شده و آنچه در کانون وکلای دادگستری قزوین رقم خورده حتی فراتر از وظایف قانونی آن بوده و خیلی از همکاران ما با حس انسان دوستی خود بدون دریافت یک ریال در جهت اجرای عدالت گام برداشته اند.
نسخه چی خاطرنشان کرد: معاضدت قضایی و مشاوره از راهکارهای وکلا در کمک به دادرسی عادلانه است و این پیام را به مجموعه دستگاه قضایی می دهد که در جهت احقاق عدالت و کاهش پرونده ها در کنار دادگستری است.
وی با بیان اینکه راهکارهای زیادی برای ارتقای معاضدت قضایی می توان ارایه داد،گفت: یکی از این راهکارها فراهم کردن زمینه ارایه خدمات مشاوره با وکلا در سایر ادارات است که باید قبل از تشکیل پرونده انجام داد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.