به گزارش ایرنا، صدیقه ربیعی دوشنبه شب در مراسم جسن میلاد دخت نبی اکرم (ص) در اداره کل دامپزشکی قزوین افزود: روز زن فرصت مناسب و مغتنمی است تا جایگاه والای زن در جامعه و فاصله ای که با وضعیت مطلوب در این حوزه داریم، ارزیابی شود.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم و در آموزه های دینی،احادیث و روایات، قوانین و اسناد بالادستی، جایگاه والای زن به خوبی بیان و مشخص شده است،افزود: آنچه مهم است بحث عمل است و اینکه ما تا چه اندازه توانسته ایم این مضامین بزرگ و آسمانی را در زندگی خود پیاده نموده و تبدیل به یک برنامه عملیاتی کرده باشیم.
این مسئول ادامه داد: این ایام مبارک فرصتی است تا این فاصله را اندازه گیری نموده و بتوانیم تا سال آینده با برنامه ریزی درست برای پرکردن فاصله ها، رفع خلاها و حل مسائل موجود قدم های اساسی را برداریم.
وی اظهار داشت: اینکه زنان بتوانند نقش های چندگانه خود را به درستی ایفا کنند و هم در مسئولیت های خانوادگی و هم مسئولیت های اجتماعی موفق باشند، نیاز به الزامات و اقتضائاتی دارد که علاوه برقوانین و مقررات بالادستی باید به یک اعتقاد و باور قلبی در مسئولین و تصمیم گیران تبدیل شود.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) نه تنها دختر پیامبر و بی بی دوعالم بلکه انسان تاریخ ساز برای جامعه بشری است،افزود: در موقعیتی که زن فاقد ارزش بود خداوند با این عطیه تغییراتی در سرنوشت جامعه بشری به وجود آورد.
ربیعی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) محوراهل بیت و سیده زنان بهشت و الگوی بارز برای زنان هستند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.