به گزارش ایرنا سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران افزود:دولت تدبیر و امید تا سال گذشته حدود 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرده بود در حالیکه در 9 ماه اول امسال 71 هزار میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت ها پرداخت شد.
وی اضافه کرد: این میزان پرداخت تسهیلات نشان دهنده رشد سریع این شرکت ها و حمایت های دولت از آنها است به گونه ای که هم اکنون بسیاری از این شرکت ها به واحدهای با درآمد چند هزار میلیاردی تبدیل شده اند.
ستاری افزود: این شرکت ها یک اکو سیستم جدیدی را در کشور شکل می دهند ولی مهمتر از آن ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آنها است.
وی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف این اکوسیسم ها از جمله در قزوین نبود سرمایه گذاران خطرپذیر است و امیدواریم به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران در عرصه شرکت های دانش بنیان باشیم.
ستاری با اشاره به برنامه های معاونت برای حمایت از این شرکت ها، گفت: خوشبختانه برنامه های گسترده ای برای سال آینده در زمینه توسعه استارت آپ ها و شتاب دهنده ها از نظر تعداد شرکت های دانش بینان و میزان فروش آنها طراحی شده است.
این مسئول اضافه کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال آینده همانند گذشته با جدیت بیشتری پیگیری می شود و برنامه های مفصلی در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای فراهم کردن نیروی انسانی مورد نیاز این اقتصاد جدید در کشور طراحی شده است.
معاون رییس جمهوری افزود: امیدواریم نسل جدیدی از کارآفرینان که از طریق شرکت های دانش بنیان به اقتصاد کشور تزریق می شوند در سالهای آتی رشد قابل توجهی را داشته باشند.
ستاری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در کشور دستاوردهای جدیدی داشته اند، افزود:این دستاوردها همه با تکیه بر دانش جوانان تحصیل کرده کشور به دست آمده و اکوسیستم ویژه ای در این زمینه در حال شکل گیری است.
وی در خصوص تقویت بنیه مالی شرکت های دانش بنیان کوچک افزود: دولت به نوبه خود می تواند از طریق صندوق نوآوری، صندوق پژوهش و فناوری و برنامه های معاونت به این واحدها کمک کند آنچنانکه در سالهای گذشته نیز کمک های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.