به گزارش ایرنا،دکتر حاکم قاسمی روز دوشنبه در همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: بیانیه مقام معظم رهبری الزامات تحقق و شکل گیری تمدن نوین اسلامی را به عنوان الگوی نظام پیشرفته اسلامی پیش بینی کرده است.
وی در ادامه در خصوص همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی گفت: این همایش بخشی از یک برنامه سراسری است که چهار سال پیش تصویب و اجرایی شد و هرساله هفته اول اسفندماه که به عنوان هفته ملی تمدن اسلامی نام گذاری شده، برنامه ای در این خصوص برگزار می شود.
قاسمی ادامه داد: در این هفته مجموعه ای از برنامه ها با مشارکت دانشگاه های کشور اجرا می شود که امسال مراسم آغازین آن در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
وی با اشاره به فعالیت هفت کمیسیون تخصصی هفته تمدن نوین اسلامی،گفت: با توجه به تاسیس پژوهشکده آینده پژوهی برای اولین بار در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مسئولیت کمیسیون آینده پژوهی هفته تمدن نوین اسلامی نیز به این دانشگاه سپرده است.
قاسمی اظهار داشت: این کمیسیون با رویکرد آینده پژوهی، موضوع تمدن نوین اسلامی را مطالعه و با هدف کمک به فرایند آینده سازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی راهکارهای این حوزه را بررسی می کند.
وی همچنین گفت: تاکنون در سال های گذشته سه همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شده که حاصل آن در سه مجموعه هفت جلدی تمدن نوین اسلامی به چاپ رسیده است.
رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: در این دوره از همایش، از حدود 90 مقاله ارسال شده به دبیرخانه 15 مقاله به کمیسیون آینده پژوهی مربوط است که 9 مورد آن برای ارایه در همایش انتخاب شد.
قاسمی افزود: این مقالات، راهکارهای دستیابی به تمدن نوین اسلامی را با رویکردی آینده پژوهانه بررسی و پیشنهاد می کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.