به گزارش ایرنا، محمدحسین امید روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در قزوین افزود: مدرسان و دانشجویان می توانند در این مراکز از حمایت های دانشگاه استفاده و ایده های خود را به عمل و تولید تبدیل کنند.
وی اضافه کرد: امسال و سال گذشته از همین مراکز ایده هایی در نمایشگاه دستاوردهای فناوری شرکت کرده بودند که دانشگاه علمی کاربردی را در میان 12 دانشگاه برتر کشور قرار داد.
امید ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی در سه سال گذشته سیاست اصلی خود را در جهت توسعه کیفی قرار داده و با اقدامات مختلفی که طی این مدت انجام شده تا حد زیادی این هدف محقق شده است.
این مسئول دانشگاهی گفت: در دانشگاه علمی کاربردی هیچ نیازی به افزایش کمی وجود ندارد اما برای توسعه کیفی اقدام کرده ایم.
وی با ساماندهی مراکز علمی کاربردی این دانشگاه از سال 95،گفت: از مجموع 350 مرکز واجد شرایط، اساسنامه بیش از 300 مرکز نهایی شده و 50 مرکز هم در شورای گسترش است و تا پایان سال جاری اساسنامه همه آنها تصویب خواهد شد.
وی همچنین گفت: بر اساس قانون جامع مدیریت دانشگاه ها، مدیران باید 2 دوره چهار ساله مدیریت کنند و از سال 95، 90 درصد مراکز در چارچوب این مقررات قرار گرفتند.
امید همچنین با اشاره به تغییر مسیر جذب مدرسان این دانشگاه،گفت: در مقطعی 80 هزار مدرس در مراکز این دانشگاه مشغول فعالیت بودند اما از سال 95 سالی یک بار با فراخوان دانشگاه، متقاضیان شرکت می کنند و مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: در سال گذشته از 46 هزار متقاضی تدریس، هشت هزار نفر برگزیده شدند.
به گفته امید مدرسان قبلی هم در حال بازنگری هستند و 30 درصد مدرسان قبلی نیز چون شرایط لازم را نداشتند قبول نشدند.
وی، بازنگری برنامه های درسی را نیز از دیگر فعالیت های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: هم اکنون برنامه درسی 800 رشته کاردانی و کارشناسی در حال بازنگری است و از همه ذینفعان اعم از دانشجویان، فعالان صنعت، روسای دانشگاه ها و مدرسان خواسته ایم در این خصوص نظرات خود را به ما ارایه بدهند.
امید یادآور شد: یکی از اهداف اولیه دانشگاه جامع علمی کاربردی ارایه آموزش های کوتاه مدت و میان مدت است که مدتی مغفول مانده بود اما در 2 سال اخیر با رشدی دوبرابری تعداد پودمان ها به 800 دوره رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای مرکزی و موافقت وزارت علوم افراد می توانند با تجمیع پودمان هایی که گذرانده اند، مدرک تحصیلی در یک مقطع را بگیرند.
امید خاطرنشان کرد: در دنیای پیشرفته امروز، مدرک ملاک جذب و به کارگیری افراد نیست بلکه با داشتن مهارت است که می توان زمینه اشتغال افراد را فراهم کرد از این رو دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز به دنبال توسعه مهارت های حرفه ای در کنار آموزش های تئوریک است.
امید تصریح کرد: سیاست دانشگاه کاهش و حذف رشته های کم تقاضا و افزایش رشته های اشتغال زا و پرتقاضا است.
این مسئول دانشگاه یادآورشد: استقرار نظام صلاحیت حرفه ای بر این اساس که توانایی افراد از سوی دستگاه های صلاحیت دار تشخیص داده شود در دستور کار دانشگاه است.
به گفته امید در راستای ارتقای کیفیت این دانشگاه، امسال برای اولین بار مراکز علمی کاربردی در چهار ردیف سطح بندی شدند که البته در سال اول سطح یک نداشتیم و 17 مرکز در سطح 2 قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: بیش از 70 مرکز ما در سطح چهار قرار دارند و به آنها مهلت داده شده تا خردادماه سال آینده ارتقا پیدا کنند.
امید در پایان گفت: 72 درصد دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند که از این میزان 25 درصد آنها پیش از ورود به دانشگاه مشغول کار بوده اند و بقیه با تحصیل در جامع علمی کاربردی به کار اشتغال یافته اند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.