به گزارش ایرنا حکمت الله داودی شنبه شب در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که به منظور بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری برگزار شد، افزود: هر طرحی که در حوزه معماری و شهرسازی در شورا تصویب می شود باید به شورایعالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شده و بعد از تایید نهایی اجرایی شود.
وی اضافه کرد: در گذشته بارها اتفاق افتاده که طرحی در صحن شورا تصویب شده اما در تهران با آن مخالفت شده است.
این مسئول گفت:در خصوص مرمت و بازسازی دولتخانه صفوی و طرح های مشابه آن نیز باید ابتدا با کارشناسی لازم اقدام کرد تا از خسارت های احتمالی در آینده و رد شدن طرح های پیشنهادی جلوگیری شود.
داودی در ادامه با اشاره به بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس گفت: امیدواریم با توجه به فعالیت 10 هزار مهندس در نظام مهندسی استان بتوانیم از ظرفیت های آنها برای رفع مسایل شهری و همکاری با جامعه مهندسان گام های بلندی را برداریم.
فرج الله فصیحی رامندی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز با بیان اینکه دولتخانه باید به شهرداری واگذار شود، گفت: سازمان میراث فرهنگی هم بر این امر اذعان کرده که توان مرمت و بازسازی این مجموعه را ندارد بنابراین بهتر است دولتخانه به شهرداری واگذار شود.
وی افزود: با توجه به تغییر رویکرد در اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قزوین به نظر می رسد با مذاکره مجدد با این دستگاه زمینه واگذاری این مکان به شهرداری فراهم شود.
فصیحی ادامه داد: در همین راستا به سازمان میراث فرهنگ پیشنهاد کردیم با واگذاری این مجموعه به شهرداری برای بازسازی طی یک دوره پنج ساله موافقت کند در غیر این صورت وضعیت دولتخانه در سال های آینده به تدریج بدتر خواهد شد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.