به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی در حاشیه بازدید از میز خدمت دادگستری استان افزود: مجموعه قضایی استان در یک سال گذشته برای ارتقای دانش حقوقی مردم نهضت حقوق آموزی را راه اندازی کرده و مسئولان قضایی هر هفته با حضور در مساجد مختلف استان برای آشناسازی مردم با حقوق حداقلی خود تلاش می کنند.
قاسمی داشت: در صورت آگاهی مردم بدون شک شاهد این حجم از جرائم، معضلات و آسیب های اجتماعی نخواهیم بود چون ارتقای دانش حقوقی جامعه موجب کاهش پرونده های قضایی می شود که برای دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در پست های مدیریتی قرار گرفته اند و باید خود را امانتدار و پاسخگوی مردم بدانند.
دادستان مرکز استان افزود: امروز بر این باوریم که تنها با پشت میز نشینی مسئولان مشکلات حل نخواهد شد بلکه باید به میان مردم آمد و مشکلات آنان را به درستی لمس کرد.
قاسمی گفت:باید از همه توان و ظرفیت برای حل مشکلات و معضلات جامعه استفاده کرد و همه شان خود را در خدمتگزاری به مردم تعریف نمود.
این مسئول خاطرنشان کرد: مردم باید در شرایط فعلی کشور نسبت به همه مسائل از جمله اقتصاد، فرهنگ، آسیب ها و معضلات اجتماعی مسئولیت اجتماعی داشته باشند تا بتوان برای حل این مشکلات و معضلات گام های بلندی را برداشت.
وی گفت:مردم باید مطالبات اجتماعی به حق را از مسئولان پیگیر باشند و مسئولان نیز در مقابل با انجام اقداماتی از قبیل استقرار میز خدمت در اماکن عمومی برای خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به مطالبات آنها اقدام کنند.
این مقام قضایی استان تصریح کرد:باید در این شرایط حساس کشور که دشمن از هیچ هجمه و توطئه ای دریغ نمی کند برای کمک به جامعه شبانه روزی تلاش کرد و با کار و تلاش جهادی بسیاری از مشکلات جامعه را حل نمود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه خدمت به مردم عبادت است، افزود: اگر مسئولان می خواهند اقدامات آنها موجب جلب رضایت الهی شود باید از هیچ کوشش صادقانه ای برای خدمت به مردم دریغ نکنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.