به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان روز شنبه در نشست مشترک زنان بازرگان، کارآفرین و فعال اقتصادی با مدیران استان که در فرمانداری قزوین برگزار شد، افزود: یکی از موضوعاتی که همواره باید مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی و ستادی استان قرار گیرد اهمیت و ارزش فعالیت زنان کارآفرین است.
وی اضافه کرد: مباحث حقوق شهروندی به قدری ارزشمند است که از سوی مقام رییس جمهوری دستیار ویژه برای تحقق آن تعیین شده و همه مسئولان ملزم به اجرای آن هستند.
مرادیان با بیان اینکه حقوق شهروندی موضوع مورد مطالبه همه اقشار جامعه نظیر کارگر، مهندس و پزشک است، اظهار داشت: حقوق شهروندی همه مسئولان کشور را مجاب می کند تا به موضوعات صنفی و اقتصادی جامعه اهتمام داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه قصور و کوتاهی از اجرای حقوق شهروندی تخلف شناخته می شود، گفت: با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر اجرای دقیق حقوق شهروندی همه کارگزاران دولت باید به صورت علمی و عملی برای اجرای آن اقدام کنند.
مرادیان در تشریح مفاد حقوق شهروندی عنوان کرد: در مواد 77 تا 84 منشور حقوق شهروندی به کسب و کار شایسته اشاره شده که بخش اعظم آن مختص به فعالیت اقتصادی زنان است.
وی ادامه داد: کار شایسته برای زنان جامعه یکی از سیاست های اصلی دولت به حساب می آید و این دغدغه و حمایت باید سرلوحه مدیران باشد.
مرادیان به نقش پررنگ اقتصاد و کسب و کار در بین جوامع اشاره کرد و گفت: اگرچه سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی اهمیت زیادی در جامعه دارند، اما روح و بدنه جامعه و موتور مولد همه این موضوعات مباحث اقتصادی به خصوص کسب و کار است.
وی خاطرنشان کرد: کسب و کارهای امروزی با مسائلی اقتصادی عجین شده و اگر قرار باشد شکوفایی اقتصادی را رقم بزنیم باید برای کسب و کارهای جدید به خصوص در حوزه زنان اهمیت ویژه ای قائل باشیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی و بازرسی استانداری قزوین در پایان ضمن تبریک هفته زنان و ولادت حضرت فاطمه یادآور شد: اگر قرار است اقدامی در حوزه زنان کارآفرین انجام دهیم باید همواره حضرت فاطمه (س) بانوی بزرگ اسلام را سرلوحه قرار دهیم و بدانیم که زنان همواره در طول تاریخ حضور پررنگی از خود به یادگار گذاشته اند.
300 زن بازرگان، کارآفرین و فعال اقتصادی در استان قزوین فعالیت می کنند.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.