به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی انصاری روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین افزود:با توجه به اینکه دانش آموزان ساعت های زیادی از روز را در مدرسه می گذرانند، حضور نیروهای ماهر و زبده در امر پرورش و مشاوره برای کاهش اضطراب و ارتقای سلامت روان آنها بسیار ضروری است.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این حوزه اضافه کرد: استان قزوین در حوزه پرورشی نیازمند تامین 453 مربی پرورشی و 524 مشاور در مقاطع مختلف تحصیلی است.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: به اعتقاد صاحب نظران تعلیم و تربیت، مراکز آموزش و پرورش بهترین محیط برای ارتقای سلامت روان و آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان هستند اما باید زیرساخت های مورد نیاز آنها نیز فراهم شود.
وی گفت: هم اکنون 181 مدرسه استان بدون نمازخانه مستقل هستند و 10 هسته مشاوره فعال در استان از نظر ساختار فیزیکی امکانات مطلوبی ندارند.
این مسئول همچنین با اشاره به فعالیت 23 کانون فرهنگی و تربیتی با امکانات محدود و نبود کتابخانه های مستقل در بسیاری از مدارس استان، یادآور شد: بدون پیش بینی و تمهید تجهیزات و نیروی انسانی ماهر برای این فضاها نمی توان به اهداف تعلیم و تربیت دست یافت.
وی همچنین وجود اردوگاه های دانش آموزی استان قزوین را ظرفیت بسیار موثری برای تامین اوقات فراغت و تربیت دانش آموزان دانست و گفت: اردوگاه یانس آباد آبیک در محلی قرار گرفته که حدود 15 میلیون دانش آموز از تهران، البرز و قزوین می توانند از آن بهره مند شوند.
انصاری با بیان اینکه این اردوگاه و سوئیت های آن می تواند در شرایط بحرانی، برای اسکان مسافران مورد استفاده قرار گیرد، افزود: با توجه به این ظرفیت ها و امکانات، اختصاص اعتبارات برای توسعه هرچه بیشتر این فضای اردوگاهی می تواند بسیاری از نیازها را رفع کند.
وی با تاکید بر حمایت شورای آموزش و پرورش از ارتقای سطح برنامه های فرهنگی و تربیتی، افزود: وجود یک قرارگاه فرهنگی برای مقابله با هجوم فرهنگی دشمن ضروری است و با امکانات فعلی نمی توان جلوی سلطه فرهنگی را گرفت.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.