به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: اداره کل راه و شهرسازی با تسهیل این موضوع می تواند اراضی با کاربری آموزشی را با اولویت به موسسان غیردولتی که مدارس آنها استحکام بنای لازم را ندارد واگذار کند.
وی اضافه کرد: برای این کار ابتدا باید مدارس غیر دولتی بر اساس سطح استحکام بنا رده بندی شوند تا بتوان برای واگذاری زمین بر اساس آن اقدام کرد.
زاهدی ادامه داد:همچنین به عنوان راهکاری دیگر می توان اراضی آموزشی که متعلق به مردم است را با توافق آنها تملک کرد و برای احداث مجموعه های جدید اقدام نمود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی کودک ایرانی اسلامی بر همکاری دستگاه ها و سیاستگذاری درست جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش که آبان ماه سال آینده برگزار می شود تاکید کرد.

***مجتمع امام رضا(ع) آبیک به آستان قدس رضوی برگردانده شود
امام جمعه آبیک نیز در این نشست با اشار به یکی از موارد در دستور کار نشست شورای آموزش و پرورش مبنی بر واگذاری مجتمع امام رضا(ع) آبیک به آستان قدس رضوی گفت: این مجتمع توسط آستان قدس رضوی در شهرک زیاران از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک ساخته شده و در سال 90 جهت بهره برداری به آموزش و پرورش آبیک واگذار شد.
حجت الاسلام محمد امینی افزود: متاسفانه به دلیل شرایط خاص و مشکلات موجود در زیاران تاکنون این مجتمع استفاده نشده و علاوه بر آن افراد نامعلوم اقدام به آتش سوزی و تخریب بنا و امکانات موجود آن کرده اند.
وی اضافه کرد: با توجه به این امر از آموزش و پرورش استان برای بازگرداندن این موسسه به آستان قدس رضوی درخواست شد تا ضمن مذاکره با آستان قدس، با استفاده از ظرفیت دفتر امامت جمعه آبیک در این مکان برنامه ها و طرح های فرهنگی برای تلطیف فضا و اصلاح محیط موجود استفاده شود.
در ادامه این نشست با درخواست امام جمعه آبیک در این خصوص موافقت شد و دستور واگذاری ساختمان مجتمع امام رضا(ع) به آستان قدس رضوی صادر گردید.
همچنین در ادامه نشست شورای آموزش و پرورش قزوین از دانش آموزان دختر هنرستان ورزشی معمارپور که در مسابقات کشوری دانش آموزان در رشته بسکتبال سه نفره موفق به کسب رتبه اول شده بودند، تقدیر شد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.