به گزارش ایرنا خیرالله رحمانی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین افزود: این موضوع، فعالیت مدارس غیر دولتی را با مشکل مواجه کرده است.
رحمانی اضافه کرد: به منظور حل مشکل استحکام بنا و تامین فضای لازم برای این مدارس که 10 درصد دانش آموزان استان را پوشش داده اند موضوع زمین یکی از ضروری ترین نیازها است.
وی خواستار اختصاص زمین از شهرداری،اداره مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش هر منطقه شد تا زمین های آموزشی را با نرخ کارشناسی در اختیار موسسان قرار دهند.
رحمانی گفت: همچنین اعطای تسهیلات کم بهره، کمک های فنی و واگذاری فضاهای آموزشی بدون استفاده به مدارس غیر دولتی از دیگر درخواست های ما از شورای آموزش و پرورش استان است که امیدواریم در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم صورت گیرد.
وی گفت: با توجه به اشتغالزایی این مدارس برای سه هزار و 105 نیروی جوان تحصیل کرده انتظار می رود کارگروه اشتغال استان تسهیلات اشتغال را در اختیار آنها قرار دهد.
رحمانی افزود: آموزش و پرورش استان در شمال شهر قزوین مانند ولایت، سرتک و پونک حتی یک متر مربع فضای آموزشی دولتی ندارد و اختصاص زمین با کاربری آموزشی از سوی شهرداری در این مناطق کمک زیادی به آموزش و پرورش برای توزیع عادلانه خدمات خواهد کرد.

* آموزش و پرورش قزوین با کمبود2500 نیروی انسانی مواجه است
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در ادامه به کمبود 2 هزار و 500 معلم در استان اشاره کرد و گفت: در سال آینده 700 تن از معلمان استان نیز بازنشست می شوند و آموزش و پرورش ناچار است این کمبود را با معلمان حق التدریس جبران کند.
وی گفت: در سال جاری به منظور مدیریت صحیح این موضوع، دو کارگروه ساماندهی نیروی انسانی و تجهیزات و فضاهای آموزشی تشکیل شده است.
رحمانی ادامه داد: افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت فعالیت ها در آموزش و پرورش استان، افزایش بهره وری منابع انسانی و مالی در راستای اقتصاد مقاومتی، توسعه عدالت آموزشی همراه با سازماندهی بهینه دانش آموزان و کاهش کلاس های کم جمعیت و قابل ادغام و بهینه سازی و ساماندهی نیروی انسانی ضروری است.
رحمانی در همین راستا خواستار کمک در تامین سرویس های مدارس روستاهای بخش مرکزی، اعتبارات مدارس شبانه روزی و پیگیری در سازمان امور اداری و استخدامی برای افزایش سهمیه مجوزهای استخدامی استان با توجه به آمار بالای بازنشستگی شد.

* همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی در قزوین برگزار می شود
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در ادامه از برگزاری دومین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی ویژه دوره پیش دبستانی در آبان ماه سال آینده خبر داد و گفت: اولین دوره این همایش سال جاری در استان یزد برگزار شد و قزوین به عنوان میزبان دومین دوره آن انتخاب شده است.
رحمانی، پرورش مبانی هویت اسلامی ایرانی در کودکان و ترویج فرهنگ اسلامی- ایرانی و فرهنگ سلامت را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
وی ، به منظور برگزاری هرچه بهتر این همایش خواستار همکاری دستگاه های مختلفی چون شهرداری، صدا و سیما، کانون پرورش فکری، میراث فرهنگی و گردشگری و بهزیستی در خصوص تخصیص امکانات، فضا و تجهیزات شد.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.