زین العابدین رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین طرح های زیست محیطی و مورد تاکید سازمان حفاظت محیط زیست، آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ حفاظت از منابع خدادادی است.
وی اضافه کرد: نقش پررنگ آب در زندگی بشر و صرفه جویی در مصارف آبی از مهمترین موضوعاتی است که در قالب برنامه آب بان برای دانش آموزان مقاطع تحصیلی تشریح شد.
رستمی با بیان اینکه دانش آموزان در این برنامه نقش سفیران سبز را ایفا می کنند، اظهار داشت: امضای سوگند نامه از سوی دانش آموزان برای حفظ و حراست از منابع خدادادی و پرهیز از اسراف و آلوده کردن منابع آبی از مهمترین محورهای برنامه است.
این مسئول در ادامه عنوان کرد: روبرو شدن با واقعیت های زیست محیطی نقش موثری در فرهنگ سازی برای جامعه ایفا می کند و همه مسئولان و متولیان حوزه آب باید با تشریح حجم سفره های زیر زمینی و منابع آب شیرین برای آگاه سازی مردم اقدام کنند.
رستمی ادامه داد: گزارش سازمان های بین المللی نشان داده که کم آبی یک واقعیت جدی و مهم برای تمام مردم جهان است و اگر برنامه ریزی مناسبی در این رابطه اتخاذ نشود در آینده با بحران آب شیرین روبرو خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: اثرات فعالیت های بشر که منجر به آلودگی هوا، نابودی پوشش گیاهی و کاهش محصولات می شود نیز در برنامه آب بان به دانش آموزان آموزش داده شد.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.